Pred letom sme zámerne zvolili zdanlivo oddychovú tému - knihy a ich vydávanie. No keď sa pozriete pod pokličku, na prvý pohľad zistíte, že je to ťažká drina. Miestami ide o vysokú školu finančného riadenia (najmä cashflow) či budovania značky (brand building). A obe tieto disciplíny im idú znamenite. Preto je nám cťou privítať Juraja Koudelu a Filipa Ostrowského z vydavateľstva Absynt.
PREČO SME JURAJA S FILIPOM POZVALI?
Spoznali sa pri práci v medzinárodnej firme, ktorá sa venovala výrobe a predaju okien. Filip je Poliak so slovenskou manželkou, Juraj zas Slovák s poľskými koreňmi. Pri spoločných pracovných cestách po celej Strednej Európe si uvedomili, že ich spája záujem o fenomén poľskej reportážnej literatúry. Jej otca a zakladateľa Ryszarda Kapuścińského pár ľudí na Slovensku poznalo, no málokto tušil, aký je tento žáner u našich severných susedov pestrý a bohatý.
A tak to prišlo – v roku 2015 zobrali svoje úspory a rozhodli sa vykročiť na tenký ľad slovenského vydavateľského sveta. Dali si meno Absynt, ako ten alkohol, ktorý po vypití berie dych a ľahko sa z neho zatočí hlava. Ľudia vraj už nečítajú, papierová kniha je mŕtva a reportážna literatúra je totálne menšinový žáner. Filip a Juraj nás však presvedčili o opaku.
Už prvé knihy, ktoré vydali pod značkou Absynt, si našli svojich vďačných čitateľov, u ktorých sa veľmi rýchlo vyvinula takzvaná „absyntovská závislosť“ a stala sa z nich silná, verná a kritická komunita.
Za necelé tri roky vydali desiatky kníh vrátane autorov ocenených prestížnymi cenami. Okrem toho stihli expandovať do Čiech, prebrať a oživiť zavedené vydavateľstvo Kaligram a vydať niekoľko kníh mimo svojej bežnej edície.
ČO SA NA STRETNUTÍ DOZVIETE?
Ako rozbehnúť podnikanie z vlastných úspor? Ako strážiť financie, aby to "vždy vyšlo"?
Ako plánovať cashflow pri tomto a podobnom type podnikania?
Ako vytvoriť a budovať značku? Ako okolo nej budovať komunitu fanúšikov?
Ako nadviazať spoluprácu s médiami?