Žilinská nemocnica si v rebríčku spokojnosti poistencov Dôvery pohoršila v umiestnení. V známkovaní skončila ako tretia od konca spomedzi štrnástich hodnotených fakultných nemocníc. Na prvý pohľad to nie je najlepšie vysvedčenie.
Nie je to však celkom tak. Namieste je preto vysvetliť niektoré súvislosti. Tou podstatnou je skutočnosť, že na školskej stupnici od 1 – najlepšia známka po 5 – najhoršia známka dosiahli všetky nemocnice známky od 1 do 2, a teda rozdiely sú veľmi malé. Spokojnosť pacientov aj so žilinskou nemocnicou je teda veľmi dobrá. Nemocnica si robí aj vlastné zisťovanie spokojnosti. Vyšlo jej, že pacienti sú najviac spokojní s prístupom lekárov a sestier. Čo žilinskej nemocnici chýba k tomu, aby sme jej vyslovili hodnotenie výborná?
Evidentne je to ešte stále technický stav jej budov, pacientskych izieb, hygienických a toaletných zariadení. V tejto súvislosti treba ešte raz oceniť personál interného oddelenia, ktorému sa minulý rok prostredníctvom výpovedí podarilo docieliť rekonštrukciu celého pavilónu, na ktorom je okrem interného oddelenia aj pôrodnica a gynekológia. Rekonštrukcia stále pokračuje. Vďaka Kii sa podarilo zrekonštruovať detské oddelenia. To je však stále málo. Nemocnica investuje do vybavenia, ale modernizačný dlh, ktorý má na budovách z minulosti, je obrovský. Pacienti to subjektívne pociťujú negatívne a premietajú to aj do svojho hodnotenia spokojnosti s úrovňou liečby. Aj keď treba jednoznačne povedať, že po odbornej stránke je o nich postarané naozaj vynikajúco. Preto netreba hodnotenie pacientov poisťovne Dôvera preceňovať alebo dokonca vyvodzovať z neho negatívne závery. Skôr naopak. Vedenie nemocnice by si ním malo pomôcť pri rokovaniach práve s poisťovňami aj s ministerstvom a snažiť sa získať ešte viac peňazí na rekonštrukciu ostatných oddelení aj samotného areálu. Pacienti to ocenia.
Michal Filek
Snímka autor