Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -4°C

Komentáre

Akú máme nemocnicu?

Žilinská nemocnica si v rebríčku spokojnosti poistencov Dôvery pohoršila v umiestnení. V známkovaní skončila ako tretia od konca spomedzi štrnástich hodnotených fakultných nemocníc. Na prvý pohľad to nie je najlepšie vysvedčenie.

24.05.2016 | 10:55

Žilinská nemocnica si v rebríčku spokojnosti poistencov Dôvery pohoršila v umiestnení. V známkovaní skončila ako tretia od konca spomedzi štrnástich hodnotených fakultných nemocníc. Na prvý pohľad to nie je najlepšie vysvedčenie.

 


Nie je to však celkom tak. Namieste je preto vysvetliť niektoré súvislosti. Tou podstatnou je skutočnosť, že na školskej stupnici od 1 – najlepšia známka po 5 – najhoršia známka dosiahli všetky nemocnice známky od 1 do 2, a teda rozdiely sú veľmi malé. Spokojnosť pacientov aj so žilinskou nemocnicou je teda veľmi dobrá. Nemocnica si robí aj vlastné zisťovanie spokojnosti. Vyšlo jej, že pacienti sú najviac spokojní s prístupom lekárov a sestier. Čo žilinskej nemocnici chýba k tomu, aby sme jej vyslovili hodnotenie výborná?
Evidentne je to ešte stále technický stav jej budov, pacientskych izieb, hygienických a toaletných zariadení. V tejto súvislosti treba ešte raz oceniť personál interného oddelenia, ktorému sa minulý rok prostredníctvom výpovedí podarilo docieliť rekonštrukciu celého pavilónu, na ktorom je okrem interného oddelenia aj pôrodnica a gynekológia. Rekonštrukcia stále pokračuje. Vďaka Kii sa podarilo zrekonštruovať detské oddelenia. To je však stále málo. Nemocnica investuje do vybavenia, ale modernizačný dlh, ktorý má na budovách z minulosti, je obrovský. Pacienti to subjektívne pociťujú negatívne a premietajú to aj do svojho hodnotenia spokojnosti s úrovňou liečby. Aj keď treba jednoznačne povedať, že po odbornej stránke je o nich postarané naozaj vynikajúco. Preto netreba hodnotenie pacientov poisťovne Dôvera preceňovať alebo dokonca vyvodzovať z neho negatívne závery. Skôr naopak. Vedenie nemocnice by si ním malo pomôcť pri rokovaniach práve s poisťovňami aj s ministerstvom a snažiť sa získať ešte viac peňazí na rekonštrukciu ostatných oddelení aj samotného areálu. Pacienti to ocenia.

 

 

Michal Filek

Snímka autor

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod