Výrobný závod v Tepličke nad Váhom navštívil minister Peter Žiga (Smer-SD), ako sám tvrdí, v rámci svojich návštev po najväčších „kapitánoch priemyslu“ na Slovensku. Počas rozhovoru s prezidentom spoločnosti sa podľa ministra hospodárstva dotkli niekoľkých oblastí. „Hovorili sme o podnikateľskom prostredí či o nedostatku pracovnej sily, pána prezidenta som rovnako informoval aj o zmene legislatívy, ktorá sa týka zamestnávania ľudí z takzvaných tretích krajín. Zároveň sme sa zhovárali aj o ďalšej spolupráci,“ hovorí minister hospodárstva Peter Žiga, ktorý súčasne spomína aj diskusiu týkajúcu sa elektromobility vozidiel. „Počas mojej návštevy som závodu ponúkol úzku spoluprácu, sme totiž pripravení rokovať aj o investíciách do nových modelov či rozširovania výroby.“
ZJEDNODUŠENIE PROCESU VÍTAJÚ
Čerstvá zmena legislatívy v rámci zamestnávania cudzincov z takzvaných tretích krajín nadobudne účinnosť od nového roka. V budúcnosti má zabezpečiť predovšetkým nárast pracovnej sily a zlepšiť tiež efektivitu procesu prijímania cudzincov do zamestnania.
„Uvítali sme informáciu, že od 1. januára by malo dôjsť k zjednodušeniu procesu a skráteniu času, počas ktorého sa vybavujú formality ohľadom zamestnávania ľudí z tretích krajín. Rovnako by sme však uvítali vyššie daňové a odvodové úľavy, ktoré súvisia s dopravou a ubytovaním zamestnancov,“ dopĺňa hovorca spoločnosti Kia Motors Slovakia Jozef Bačé, podľa ktorého bude novela zákona nápomocná najmä pre ich dodávateľov, ktorí majú so získavaním zamestnancov oveľa väčšie problémy.
REGISTRUJÚ NEDOSTATKY
Kórejská automobilka v tomto roku zaradila do výroby celkovo tri nové karosárske verzie modelu Kia Ceed a päťdverovú a kombi verziu doplnila najšportovejšia karosárska verzia ProCeed. Okrem toho bola v máji predstavená aj vynovená Kia Sport age. Automobilka sa však dnes pasuje aj s niekoľkými úskaliami, je nimi napríklad stále nedobudovaná infraštruktúra či nedostatok pracovnej sily, ktorú závod každoročne pociťuje najmä v letných mesiacoch. „Nedobudované diaľnice nám často spôsobujú problémy práve pri doprave našich zamestnancov a dovoze jednotlivých dielov, či už ide o región Kysúc alebo o trasu medzi Martinom a Žilinou. V tejto problematike by sme preto uvítali akékoľvek zlepšenia,“ podotýka hovorca spoločnosti Jozef Bačé. Vo výrobnom závode v súčasnosti podľa jeho slov pracuje viac ako tritisíc zamestnancov, niekoľko desiatok z nich je zo zahraničia. Podľa Jozefa Bačé zamestnávajú v Kii necelých tridsať Bulharov a takmer sedemdesiat zamestnancov je z Ukrajiny.