Doteraz sa do systému zaregistrovalo prostredníctvom aplikácie alebo webovej stránky viac ako 17-tisíc užívateľov, pričom takmer 10-tisíc z nich využíva bicykle aktívne. Najvyťaženejšie stanice sa nachádzajú na Námestí Andreja Hlinku, pri vysokoškolských internátoch na Hlinách a na Polomskej ulici. Za nimi nasledujú dokovacie stanice pri Obchodnom centre Aupark, pri internátoch Veľký diel a na Štefánikovom námestí. Z Námestia Andreja Hlinku sa mesačne požičia bicykel v priemere 4 300-krát. Obľúbené medzi užívateľmi sú tiež dokovacie stanice v okolí Žilinskej univerzity a vysokoškolských internátov, čo svedčí o vysokom záujme najmä zo strany študentov.
Bikesharing Žiline prospel
Od spustenia systému si užívatelia prenajali bicykle viac ako 130 000-krát, pričom priemerná dĺžka jedného nájmu je približne 17 minút. Najviac výpožičiek za deň – až 2543 – zaevidovala Žilina 26. apríla 2019. „Žilinskému bikesharingu sa podarilo v tak krátkom čase zaznamenať dokonca svetový rekord v rámci systémov nextbike, keď si cyklisti prenajali v priebehu 24 hodín jeden bicykel až 25-krát. Čísla sú neuveriteľné, čo nás nesmierne teší. Je to dôkazom toho, že Žilinčania majú záujem využívať alternatívne formy prepravy,“ zhodnotil žilinský primátor Peter Fiabáne.
Pozitívnym výsledkom projektu Bikesharing sa taktiež teší Nadácia Kia Motoros Slovakia. „Vďaka spolupráci a profesionalite všetkých partnerov tohto projektu sa nám podarilo priniesť do mesta Žilina modernú a atraktívnu formu dopravy, ktorá sa stala každodennou súčasťou života ľudí cestujúcich do práce, študentov, ale aj ostatnej širokej verejnosti,“ dodal Branislav Hadár, správca Nadácie Kia Motors Slovakia. „Verili sme, že projekt bude úspešný a zdieľané bicykle si obyvatelia Žiliny a jej návštevníci rýchlo obľúbia,“ povedal László Ivan, generálny riaditeľ spoločností ARRIVA na Slovensku. „Teší nás, že Žilinčanom zdieľané bicykle BikeKIA nie sú ľahostajné a chceme ich pochváliť za to, že nám oznamujú nevhodné zaobchádzanie s bicyklami,“ doplnil Ivan.
Dvaja aj traja na jednom
Spoločnosť podľa jeho slov dostala fotografie s dvoma aj troma pasažiermi na jednom bicykli, ktorí budú musieť vzniknutú škodu uhradiť. Firma sa tiež stretáva s tým, že užívatelia vrátia bicykel mimo oficiálneho stanovišťa, dokonca aj mimo mesta Žilina, za čo sa účtuje technický poplatok vo výške 25 eur. „S investorom a partnerom projektu v nasledujúcom období prehodnotíme výšku technických poplatkov a ak to bude nevyhnutné, poplatky zvýšime, aby sme tak zabezpečili dostatok bicyklov pre disciplinovaných užívateľov,“ vysvetlil Ivan.
Systém chcú rozšíriť
Žilinčania majú k dispozícii 120 bicyklov v 20 dokovacích staniciach. Cyklisti si môžu požičať verejný bicykel bezplatne na jednu hodinu, pričom si ho môžu prenajať aj viackrát za deň. „Zámerom mesta je do konca roka ešte rozšíriť počet dokov v niektorých existujúcich staniciach, za účelom navýšenia ich kapacity. Doky sa doplnia tam, kde je to technicky a priestorovo možné. Zároveň sa budeme usilovať v ďalších rokoch navýšiť aj počet staníc a bicyklov, keďže je o službu mimoriadny záujem aj v mestských častiach a v ďalších strategických bodoch v meste,“ doplnil Ľuboš Slebodník, vedúci oddelenia mobility z Mestského úradu v Žiline. Žilinská samospráva úzko spolupracuje s Mestskou políciou v Žiline, ktorá či už v teréne alebo prostredníctvom kamerového systému pravidelne monitoruje zaobchádzanie užívateľov s bicyklami a staničkami.