Zaujímavé je v tomto smere to, že aktuálny model vydržal vo výrobe „len“ približne 5 rokov. Za kratším životným cyklom dočasne najväčšieho SUV s logom BMW treba pravdepodobne hľadať konkurenciu a jej modelovú ofenzívu. A BMW určite nemá v pláne v konkurenčnom boji ťahať za kratší koniec.
Štvrtá generácia pôsobí po dizajnovej stránke opäť sebavedomejším a robustnejším dojmom. Hlavným poznávacím znamením novej generácie sú vzájomne prepojené obrovské „ľadvinky“ s novým tvarovaním. Po technologickej stránke nejde rozhodne len o nejaký zásadnejší „upgrade“ súčasného modelu. Novinka je totiž postavená na úplne novej platforme značky BMW s označením CLAR. Identický technický základ zdieľa aj vlajková loď BMW radu 7 a menšie BMW radu 5. Robustný vzhľad v praxi podčiarkujú veľkorysejšie rozmery. Áno, hádate správne, nový model nám rozmerovo opäť vyrástol, a to vo všetkých smeroch. Povinnou jazdou u BMW sú tradične aj technologické inovácie. Už v „základe“ budú napr. dostupné full LED svetlá. Špičkové verzie sa následne budú pýšiť laserovou technológiou, ktorú do sériových automobilov prinieslo ako prvé práve BMW. Na palube bude realitou plne digitálny prístrojový panel, ako aj dotyková funkcia rozhrania iDrive. Zásadnú inováciu zaznamenal tiež volič automatickej prevodovky. Ten oproti zaužívaným zvyklostiam ponúka teraz celkom iný tvar. Naopak, tradície predchodcov pripomína batožinový priestor s typickými dvojdielnymi dverami. Obe časti dverí je možné otvárať a zatvárať elektronicky. Prakticky založených užívateľov poteší tiež medzigeneračne väčšia kapacita kufra. Priplatiť si bude možné aj naďalej za 7-miestnu verziu. Veľmi vyspelé sú tradične aj asistenčné systémy. Autonómne brzdy dokážu na rozdiel od iných vozidiel oveľa citlivejšie reagovať aj na chodcov či cyklistov. Chuťovkou je parkovací asistent, ktorý dokáže v stiesnených priestoroch zaparkovať a vyparkovať aj bez prítomnosti vodiča na palube.
A nakoniec ešte zopár slov azda k tomu najpodstatnejšiemu, teda palete motorov. V Európe si kvôli emisným limitom musíme nechať zájsť chuť na špičkový 8-valec. Ten bude ale dostupný na ďalších trhoch. Na zahodenie ale rozhodne nie sú ani výkonné 6-valce, pripravené pre Európanov. Na začiatok predaja budú k dispozícii dva benzínové aj dva naftové. Neskôr sa v ponuke takmer s istotou objaví aj 4-valec, ktorý je v ponuke aj pri súčasnej generácii. Zabudnúť nemožno ani na hybridné, resp. plug-in hybridné verzie, ktoré taktiež takmer s určitosťou spestria modelovú paletu. Všetky pohonné jednotky sa aj v tomto prípade budú kombinovať výsostne už len s automatickou prevodovkou. SUV chúťky značky BMW sa novou generáciou modelu X5 rozhodne nekončia. Už onedlho sa môžeme tešiť na premiéru väčšieho brata, ktorým bude očakávané a superluxusné BMW X7.