Cyklistov trápi v súvislosti s osadením zvodidiel jeden podstatný fakt – zvodidlá sú namontované aj v časti, kde vyúsťuje cyklochodník. Konkrétne ide o trasu z Tepličky nad Váhom, ktorá sa končí v zákrute pri hrádzi vodného diela. Cyklotrasa ústi na chodník pre peších, ktorý sa zvažuje na hlavnú cestu medzi Mojšom a Žilinou.
Počas budovania zvodidiel sa bezpečnostnými prvkami orámovala aj táto časť cesty, resp. zákruty, čím sa zahatalo vyústenie cyklochodníka. To sa milovníkom dvojkolesového športu nepáči.
NEZMYSELNÉ ZVODIDLÁ?
„Veľmi by som bol rád, keby sa vám podarilo osloviť zadávateľa výstavby zvodidiel okolo vodného diela, keby mohli odstrániť jeden diel zvodidiel v tomto úseku. V predmetnom úseku nikdy nebola cyklistická kolízia s autom a v tejto spornej časti bola navyše spravená aj nájazdová plocha pre cyklistov. Zvodidlá sú tu nezmyselné. Úplne stačilo dať pred most upozornenie pre vodičov v podobe značenia,“ poznamenal náš čitateľ vo svojom príspevku, ktorý nám aj spolu s fotografiami poslal do redakcie.
S budovaním zvodidiel okolo Vodného diela Žilina sa začalo koncom júna. Zvodidlá sú už v súčasnosti osadené po celej dĺžke od hrádze až po začiatok obce Mojš (celkovo 6,2 km). Podľa vedúcej kancelárie generálneho riaditeľa Vodohospodárskej výstavy, š. p., Stely Ištvánfyovej je táto cesta za posledné roky veľmi frekventovaná a miesto, kde sa končí cyklochodník, sa aj napriek tomu, že tam doposiaľ k nehode nedošlo, považuje za kolízny bod.
„Sme presvedčení, že osadením zvodidiel došlo k zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky pre všetkých jej účastníkov. Navyše je potrebné si uvedomiť, že cyklotrasa je ukončená pred chodníkom pre peších. Zvodidlá boli zhotovené ako bezpečnostný prvok pre zamedzenie priameho vjazdu cyklistov a chodcov v zákrute na cestu. V smere od Žiliny na začiatku zákruty sú riešené dva vjazdy, ktoré sú aj dopravne vyznačené,“ zdôraznila Stela Ištvánfyová.