Väčšina popredných výrobcov automobilov plánuje od roku 2019 vyrábať oveľa viac elektromobilov ako v súčasnosti. Pokrokovejšie automobilky sa netaja plánmi poháňať viac než 30 % nových vozidiel elektromotorom či kombináciou elektrickej energie a agregátu spaľujúceho fosílne palivá. Výnimkou nie je ani najväčší európsky koncern VW, ktorý po roku 2020 plánuje vyrábať až tretinu svojej produkcie bez spaľovacích agregátov. Podobné vyhlásenia sú výsledkom masívnych obmedzení Európskej únie a taktiež jej jednotlivých štátov, ktoré chcú od roku 2020 obmedziť alebo úplne zakázať vjazd štandardných áut do centier veľkomiest.
Pokiaľ však automobilky tento záväzok dodržia a začnú masovo produkovať vozidlá s batériami namiesto nádrží, môže mať tento krok za následok energetickú krízu nebývalých rozmerov. Ako prví dvíhajú v tejto otázke varovný prst výskumníci samotného Volkswagenu, ktorí odhadujú, že pohon všetkých vozidiel s elektromotorom, ktoré značka vyprodukuje do roku 2025, môže spotrebovať až 150 GWh energie denne. Pre porovnanie môžeme uviesť, že rovnaké množstvo energie vyprodukuje elektráreň Vodného diela Žilina v priebehu celého roka. Pokiaľ však budú tento trend nasledovať aj ostatné značky, ročná spotreba energie na pohon týchto vozidiel sa môže vyšplhať až na 1,5 TWh elektrickej energie.
Problém získavania energie nie je jediným limitom masového rozšírenia elektromobilov. Energia potrebná na ich pohon musí byť totiž uskladnená priamo vo vozidle, čo môže byť v porovnaní s konvenčným palivom oveľa zložitejšie. Svetové zásoby lítia sú obmedzené rovnako ako kapacita batérií z neho vyrobených. Pri ťažbe tohto materiálu vzniká enormné množstvo odpadnej hlušiny a jeho prevoz a spracovanie stojí taktiež nemalé peniaze. Súčasná technológia Li-ion batérií dostačuje aj napriek enormne veľkým batériovým sadám inštalovaným do vozidiel len na dojazd menej ako 500 kilometrov, s nabíjacím časom stále presahujúcim desiatky minút. Bez prelomu vo vývoji v oblasti batérií je preto masový rozmach e-áut veľmi nepravdepodobný a podľa všetkého si naň pár rokov ešte počkáme.