Žilinský Večerník

25. november 2024 | Katarína
| -5°C

Spravodajstvo

Čakáreň pred pohotovosťou zívala prázdnotou, pacienti sedeli vonku na múriku

Do redakcie nám prišla menšia kuriozita, ktorá vyrušila pacientov pred vstupom na ambulantnú pohotovostnú službu pre dospelých v žilinskej nemocnici. Ľudia nečakali v čakárni, ale vonku na múriku oproti budove. Dôvodom bolo zamedzenie šírenia koronavírusu.

21.08.2020 | 12:02

VŠETCI KRÚTILI HLAVAMI

Prípad sa stal v pondelok 10. augusta okolo 20.30 h. Náš čitateľ Marián išiel na pohotovosť pre zvýšený tlak. Do čakárne sa však nedostal. „Vonku predo mnou sedelo asi 10 ľudí, dovnútra sa nedalo sadnúť. Na jednej strane to chápem, lebo bolo obrovské dusno, ale nielen mne sa to zdalo dosť dehonestujúce. Na pohotovosť sa chodí s vážnymi vecami a ľudia majú sedieť na špinavom múriku? To kde sme? Samozrejme, nad týmto krútili hlavou všetci, ale bolo nám povedané, že to je pre zamedzenie šírenia korony,“ znel hlasný apel čitateľa na situáciu zo žilinskej nemocnice.

Stanovisko k celej záležitosti nám zaslala hovorkyňa nemocnice Lenka Záteková: „Aj v rámci ambulantnej pohotovostnej služby pre dospelých platia vzhľadom na aktuálnu epidemiologickú situáciu v súvislosti s ochorením COVID-19 sprísnené pravidlá pre kontrolu a triedenie pacientov. Práve na pohotovosť prichádzajú pacienti, ktorí majú zdravotný problém, čiže potenciálne môže ísť aj o príznaky ochorenia COVID-19. Každý pacient preto vypíše informatívne vyhlásenie a odmeria sa mu telesná teplota.“

 

VYKONALI NEOHLÁSENÚ KONTROLU

Lenka Záteková ďalej vysvetľuje, že prioritou nemocnice je zabezpečiť dôkladnú starostlivosť so zreteľom na bezpečnostné opatrenia v súvislosti s koronavírusom. „V rámci pohotovosti pre dospelých je pri vstupe videozvonček, prostredníctvom ktorého sestra komunikuje s pacientmi ešte pred vstupom do čakárne a v prípade zistenia podozrivého pacienta je tento pacient vyšetrený individuálne v priestoroch bývalej budovy Národnej transfúznej služby. Aj z tohto dôvodu a vzhľadom na veľkosť čakárne nie je možné, aby bol v čakárni súčasne väčší počet ľudí, pretože by mohlo dôjsť k ohrozeniu ich bezpečnosti a v prípade neskoršieho potvrdenia ochorenia COVID-19 k vyššiemu riziku nakazenia väčšieho počtu ľudí.“

Naša výčitka prostredníctvom čitateľa neostala bez odozvy. „Čakáreň pohotovosti je štandardne prístupná pre pacientov do naplnenia jej kapacity. Počas minulého týždňa sme na základe vášho podnetu zrealizovali neohlásenú kontrolu, počas ktorej bola čakáreň pre pacientov bez problémov sprístupnená. Nariadenie o kompletnom uzatvorení čakárne vydané nebolo, mrzí nás preto, ak v priebehu pondelka 10. augusta došlo k vami opisovanej situácii.“

 

POHOTOVOSŤ S EXTERNÝMI LEKÁRMI

Extrémne teploty, ktoré panovali aj na severe Slovenska, mohli mať za následok túto malú nepríjemnosť, avšak takáto situácia by sa už opakovať nemala. „Pacienti mnohokrát čakajú vonku aj z vlastného rozhodnutia, aby sa nenachádzali v uzatvorenom priestore s ostatnými chorými pacientmi, prípadne z dôvodu dusna, ktoré môže byť v čakárni. Vzhľadom na to, že na pohotovosti sa v službách striedajú externí lekári, ktorí nie sú zamestnancami nemocnice, skontaktujeme sa s lekárom, ktorý slúžil v daný deň a celú situáciu opätovne preveríme,“ doplnila hovorkyňa nemocnice Lenka Záteková.

Autor: Juraj Vnuk, redaktor

Foto: Ľubomír Rendár

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod