Má slúžiť predovšetkým športovcom, no v súčasnosti v nej nachádzajú využitie aj vodiči, ktorým sa zdá, že do svojho cieľa sa vďaka nej dostanú rýchlejšie. „Som cyklista a po Vodnom diele Žilina jazdím veľmi často. V poslednom čase, odkedy pod hradom Strečno vznikajú časté nehody a doprava sa upcháva, veľa vodičov prechádza po cyklotrase okolo Vodného diela Žilina, na ktorom sa nachádzajú vrátane cyklistov aj deti, mamičky s deťmi či korčuliari. Je úplne bežné, že človek tam vidí EČV Ružomberka, Martina, Čadce, Dolného Kubína a Bratislavy,“ opisuje situáciu Žilinčan Igor, podľa ktorého vodiči najskôr vojdú do obce a po cyklotrase sa dokážu dostať až k Celulózke.
EFEKTÍVNE RIEŠENIE DOPOSIAĽ NENAŠLI
Dopravné značky, ktoré sú umiestnené popri cyklotrase, zakazujú prejazd všetkým vozidlám. Výnimka platí len pre vozidlá Vodného diela Žilina, držiteľov rybárskych povolení a cyklistov. Vodné dielo Žilina má v správe štátny podnik Vodohospodárska výstavba (VV), aktuálna situácia s nepovolenými prejazdmi je podľa neho v štádiu riešenia. „Vodiči nerešpektujú dopravné značenia a podnik Vodohospodárska výstavba, š. p. v súčasnosti hľadá vhodné a ekonomicky dostupné riešenie, ktoré by umožňovalo vjazd na účelovú komunikáciu len vozidlám s platným povolením,“ informovala nás v predmetnej veci Stela Ištvánfyová z kancelárie generálneho riaditeľa Vodohospodárskej výstavby, š. p.
NESPOĽAHLIVÝ SYSTÉM PLÁNUJÚ OPRAVIŤ
V rámci prejazdu bol na Vodnom diele Žilina v minulosti nainštalovaný aj takzvaný stĺpik s rampou, ktorý umožňoval prejazd len tým vozidlám, ktoré mali oprávnenie. Dnes však systém svojmu účelu neslúži, podľa Stely Ištvánfyovej bol nespoľahlivý. „Vzhľadom na jeho havarijný stav, keď sa ovládanie stĺpika riešené rádiovým spojením stalo nespoľahlivým z dôvodu vyťaženia pásiem mobilnými poskytovateľmi internetu v danej lokalite, štátny podnik Vodohospodárska výstavba pristúpil k príprave riešenia pripojenia cez optické káble,“ vysvetlila vedúca kancelárie generálneho riaditeľa. K finálnemu pripojeniu a dokončeniu projektu so všetkými povoleniami by malo podľa jej slov dôjsť približne do konca tohto roka. Odľahčenie dopravy v problémovom úseku, kvôli ktorému vodiči hľadajú spôsoby, ako si cestu skrátiť, má prísť až vybudovaním a sprejazdnením diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Jeho sprevádzkovanie sa však z pôvodného plánu na konci roka 2019 v súčasnosti posúva minimálne na záver roka 2020.