Obyvateľom sídliska Hájik pribudne počas pracovných dní ďalších 30 spojov, ktorými sa budú môcť prepraviť do centra mesta, resp. späť z centra na Hájik. Na linkách č. 6 a 16, ktoré sú pre Hájik nosnými trolejbusovými linkami, bude zahustený interval odchodov spojov.
Pri oboch linkách to bol v súčasnosti 20 minútový interval (3 spoje za hodinu), pričom od 1. októbra sa interval mení na 15 minútový (4 spoje za hodinu). Odchody spojov týchto dvoch liniek z Hájika budú vzájomne „preložené“ (prestriedané) tak, aby sa zabezpečil rovnomerný interval odchodov.
Zmeny sa budú týkať aj linky č. 6 smerujúcej na sídlisko Vlčince. V doterajšom grafikone zachádzali spoje až na sídlisko väčšinou 1-krát za hodinu, po novom to bude 2-krát za hodinu.
„Pre obyvateľov sídliska Hájik zostanú aj naďalej v ponuke spoje liniek č. 7, 27 a 67. Práve linka č. 67 bude počas zimného obdobia (od 1. 10. až do 31. 3.) taktiež posilnená o ďalšie 3 párové spoje počas víkendov a sviatkov, a to už od 7.30 hod. Aj pre letné obdobie (od 1. 4. až do 30. 9.) pripravujeme pre cestujúcich zvýšenie ponuky spojov nielen na víkendové dni, ale aj počas pracovných dní,“ uviedol riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.
Zmeny cestovných poriadkov sa týkajú aj ďalších trolejbusových a autobusových liniek. Na linke č. 3 dôjde počas pracovných dní v čase od 8.00 do 13.00 hod. k zmene intervalu z 20 minút na 15 minút. Zabezpečí sa tak častejšie spojenie zo sídliska Solinky a miestnej časti Bôrik do nemocnice i do centra mesta. K zmene intervalu dôjde aj na linke č. 7 počas pracovných dní v čase od 12.55 do 15.15. hod. z 20 na 30 minút.
Odstráni sa tak súbeh so spojmi liniek č. 6 a 16. Linka č. 20 bude mať po zmene grafikonu od zastávky Matice slovenskej novú trasu. Autobus bude pokračovať na zastávku Zvolenská, odtiaľ na Rosinskú, Fatranskú a následne späť na zastávku Matice slovenskej. Po zmene smeru budú vozidlá odbočovať vždy vpravo a nebudú tak vznikať meškania z dôvodu odbočovania vľavo, ktoré bolo na pôvodnej trase.
„Všetky zmeny sú už zahrnuté v rozpočte pre rok 2019 a nie je potrebné zvyšovať finančné prostriedky. V budúcom roku má mesto Žilina spolu s dopravným podnikom v pláne zvyšovať ponuku aj na ďalších linkách,“ dodal primátor Peter Fiabáne.
Tieto zmeny vyplývajú z požiadaviek cestujúcej verejnosti, z analýz údajov prepravných zvyklostí cestujúcich, ako aj zo snahy mesta prinášať obyvateľom väčšiu ponuku spojov MHD s cieľom poukázať na význam mestskej hromadnej dopravy ako ideálneho typu dopravy v mestskom priestore.