Ako sme už nejeden raz písali, cesta poza Kiu do dnešného dňa nie je skolaudovaná a tým pádom nemôže byť ani „rozsvietená“. Vodiči, ktorí však tadiaľ jazdia každý deň, sa obávajú nešťastia.
ŽILINA. Tentoraz sa podnet ani tak netýka cesty poza Kiu smerom na Terchovú, ale cesty popred Kiu, ktorou sa možno dostať do Tepličky nad Váhom či Nededze. Čitateľ Miro nás upozornil na túto nebezpečnú situáciu: „Vážená redakcia, píšem ako nespokojný čitateľ. Ide o cestu popred hlavný vchod do závodu KIA. Problém spočíva v tom, že po x rokoch od výstavby Kie je dvojprúdovka síce zabezpečená osvetlením, ale osvetlenie sa nepoužíva. Túto dvojprúdovku využívajú kamionisti smerujúci po autá do závodu ako parkovisko. A toto vidím ako najväčší problém a sám som prekvapený, že sa ešte nič nestalo. Mne osobne už dvakrát vybehol nečakane šofér spoza kamióna, čo v prípade večera a neosvetlenia býva nebezpečné. Bol by som rád, aby sa to už konečne vyriešilo alebo budeme čakať na prvé nešťastie?“ pýta sa Miro z Kotrčinej Lúčky.
O situáciu s osvetlením sa zaujímame už dlhšiu dobu. Ako sa nám v minulosti podarilo zistiť, cesty okolo automobilového závodu nie sú dodnes skolaudované pre nevysporiadané pozemky. To je aj dôvod, prečo lampy nesvietia. Cesta druhej triedy poza Kiu by do budúcnosti mala prejsť pod správu Žilinského samosprávneho kraja. Pred pol rokom nás súčasný majiteľ cesty, spoločnosť Žilina Invest, informoval, že rokovania stále prebiehajú a pripravujú sa podklady pre zaradenie cesty do cestnej siete. Oslovili sme teda župu, budúceho vlastníka, ako to s prebratím komunikácie v súčasnosti vyzerá. „Rokovania stále prebiehajú, momentálne sa najbližšie stretnutie predpokladá na tento mesiac – marec 2016,“ uviedla hovorkyňa ŽSK Lenka Záteková.
Čo sa týka cesty popred Kiu, tá stále nie je kategorizovaná, preto zatiaľ nie je možné presne určiť jej vlastníka. „Po vysporiadaní pozemkov osvetlenie popri ceste odovzdáme novým vlastníkom, ktorí budú zabezpečovať jeho prevádzku,“ informovali nás zo spoločnosti Žilina Invest.
Lampy okolo Kie naposledy svietili koncom roka 2014, keď boli niekoľko týždňov v skúšobnej prevádzke. „To nie je možné, aby sa desať rokov ťahalo skolaudovanie jednej z najdôležitejších a najvyťaženejších ciest v tomto regióne! Vlastne, pre Slovensko také typické,“ skonštatoval rozhorčený čitateľ Miro.
Michala Stehlíková