V dnešnom vydaní motoristickej rubriky skúšame najnovšiu karosársku verziu modelového radu CRUZE od CHEVROLETU, konkrétne ide o nové kombi CHEVROLET CRUZE STATION WAGON. Modelový rad CRUZE patrí globálne medzi najpredávanejšie vozidlá značky s veľkým plus v znaku. Po elegantnom sedane a populárnom hatchbacku prišiel nedávno model CRUZE na náš trh aj vo svojej tretej karosárskej verzii. Je ňou elegantné kombi, ktorému prischlo označenie STATION WAGON, v skratke SW. Nový CHEVROLET CRUZE SW v najvyššom výbavovom stupni LTZ s benzínovým
motorom 1,8 16V doplneným o prestavbu na skvapalnený ropný plyn LPG, nám na test zapožičala žilinská spoločnosť Autotip, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel CHEVROLET v našom regióne.
Vozidlá typu kombi sa tešia na starom kontinente mimoriadne veľkej obľube, preto je model CRUZE SW od CHEVROLETU úplne logickým a zmysluplným ťahom. Novinka na našom trhu debutovala koncom minulého roka a veľkosťou sa zaradila k najväčším predstaviteľom segmentu „C“. Okrem toho, s príchodom modelu kombi dostal celý modelový rad CRUZE niekoľko vylepšení a noviniek, spomeňme napríklad pozmenený dizajn prednej časti, motorovú paletu obohatenú o dva nové agregáty, alebo tiež nové multimediálne rozhranie CHEVROLET MyLink. Naša úvodná otázka aj preto znie:
Čo ponúka a ako funguje CHEVROLET CRUZE SW v bežnej praxi?
Dizajn a vzhľad:
Po dizajnovej stránke cítiť v celom modelovom rade CRUZE silný nádych športovosti a dynamickosti. To je nakoniec celkom logické a súvisí to s úspechmi súťažných vozidiel CHEVROLET CRUZE v pretekoch vozidiel kategórie WTCC, kde patrí táto značka k najlepším. Nám subjektívne sa z celej rodiny CRUZE páči asi najviac práve testované nové kombi, ktoré pôsobí ako celok proporčne veľmi vyvážene. Pri pohľade spredu ako prvá zaujme pre CHEVROLET tradičná a mohutná delená maska chladiča so zlatým fabrickým logom, veľmi pekný je i nárazník so zaujímavými hmlovkami. Elegantné línie dominujú aj bočnej časti vozidla, kde tiež zaujmú efektné 17´´ kolesá. Svieži a sebavedomý dizajn osobitne dominuje i zadnej časti vozidla. V úvode sme spomenuli, že nový CRUZE SW patrí medzi najväčších zástupcov segmentu. Ak si tento fakt premietneme do reči čísel, zisťujeme, že novinka meria 4681 mm, čo predstavuje nárast cca 8 cm oproti sedanu, resp. o cca 17 cm oproti hatchbacku. Šírka vozidla dosahuje 1797 mm, výška 1521 mm a rázvor náprav má hodnotu 2685 mm. Pri vozidlách typu kombi je veľmi dôležitý i parameter hodnoty batožinového priestoru, tu CHEVROLET CRUZE SW ponúka dostatočných 500 litrov, po sklopení zadných sedadiel síce nevznikne dokonale rovná podlaha, ale objem citeľne narastie až na hodnotu 1478 litrov. Batožinový priestor musíme pochváliť za jeho symetrický tvar a tiež nízku nakladaciu hranu. Pod dnom kufra zostáva priestor na samostatné priehradky a rezervné koleso, testovaný CRUZE SW však pod dnom
kufra ukrýval prídavnú nádrž na LPG. Veľmi sa nám však páči samostatná polica na drobnosti za zadnými sedadlami pred krycou roletkou, za ktorú dávame novinke palec hore.
Interiér:
Interiér CHEVROLETU CRUZE SW nás svojím stvárnením a vyhotovením príjemne prekvapil. Subjektívne sa nám kabína novinky veľmi páči, nesie sa totiž v modernom duchu a je z nej cítiť i nádych Ameriky. Samotná palubná doska je ergonomicky zvládnutá veľmi dobre, spomeňme napríklad vtipnú otváraciu schránku na drobnosti umiestnenú nad centrálnym displejom, ktorá je pre značku CHEVROLET už tradičná a okrem toho ukrýva i USB/AUX vstup. Dominantou prístrojovej dosky je už spomínaný nový multimediálny systém CHEVROLET MyLink so 7´´ dotykovým displejom s vysokým rozlíšením a skvelou grafikou. Ten okrem iných funkcií umožňuje aj prehrávanie obrázkov, videí či filmov, z hľadiska bezpečnosti však len keď vozidlo stojí. Svojou grafikou a podsvietením sa nám veľmi páči aj efektný prístrojový panel. Jedinú výčitku z užívateľského hľadiska máme k prepínaniu údajov palubného počítača. Toto ovládanie nenájdeme na multifunkčnom volante, kde by sme ho logicky čakali, ale trošku neprakticky a od ruky na páčke ovládania smeroviek, resp. svetiel. Z hľadiska priestoru pre posádku nový CRUZE SW taktiež nesklamal a bez problémov si poradí s úlohou rodinného auta. Testované vozidlo v najvyššom výbavovom stupni LTZ disponovalo bohatou výbavou, spomeňme napríklad automatickú klimatizáciu, automatické denné svietenie, dažďový senzor, zadnú parkovaciu kameru s cúvacími senzormi a podobne.
Jazda:
CHEVROLET CRUZE SW, ktorý sme podrobili testu, mal pod kapotou osvedčený atmosférický benzínový motor 1,8 16V s dostatočným výkonom 141 koní. Ide o úplne ideálny agregát, vhodný i z ekonomického hľadiska na nesporne výhodnú LPG prestavbu, tak ako tomu bolo aj pri testovanom vozidle. Odolný agregát sám o sebe disponuje slušnou jazdnou dynamikou a nestratí sa ani pri dlhých diaľničných presunoch. Motor spolupracoval s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá potešila presnými dráhami. Celkovým jazdným prejavom je CRUZE SW akoby predurčený na rodinné využitie, čo hodnotíme ako jeho silnú stránku. Z hľadiska ekonomiky prevádzky jednoznačne stojí za úvahu aj možnosť profesionálnej LPG prestavby, ktorú ponúka spoločnosť Autotip, spol. s r. o.
Celkový dojem?
Nový CHEVROLET CRUZE STATION WAGON ideálne dopĺňa modelový rad CRUZE, keďže verzia kombi je pre mnohých ľudí prvou voľbou. Nový „kombík“ je dizajnovo veľmi atraktívny, keďže veľmi dobre vyzerá zvonku aj zvnútra. Okrem toho boduje taktiež skvelými priestorovými a úžitkovými parametrami, ktorými dokáže uspokojiť potreby nejednej rodiny či firmy. Medzi jeho ďalšie a hlavné prednosti patrí i veľmi zaujímavá a atraktívna cena. V Žiline si nový CHEVROLET CRUZE SW môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel CHEVROLET v našom regióne, spoločnosti Autotip, spol. s r. o. na ulici Vysokoškolákov, kde na vás čakajú i ďalšie modely značky CHEVROLET.
Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor
Technické parametre:
Model: CHEVROLET CRUZE ST 1,8 16V LTZ (LPG)
Motor: benzín + LPG
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 104/141
Točivý moment Nm: 176
Maximálna rýchlosť km/h: 200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba: 6,7 l na 100 km
Výbava: 1,6 16 V LS Cena: od 12 050 €
Výbava: 1,8 16 V LTZ (testovaný model) Cena: od 15 900 €