Žilinský Večerník

27. november 2024 | Milan
| -1°C

Šport

Chodecký majster sveta sa radšej vozí autom

Majster sveta v chôdzi na 50 km Matej Tóth sa počas prípravy na letnú olympiádu v brazílskom Rio de Janeiro zastavil aj v Žiline. Prezradil nielen to, ako sa pripravuje na blížiaci sa vrchol sezóny, ale aj to, či radšej chodí pešo, alebo sa vozí autom.

24.06.2016 | 11:48


Aký je vlastne dôvod vašej návštevy v Žiline?
Kia je mojím reklamným partnerom a som ambasádorom novej Kie Sportage. Som hrdým užívateľom tohto skvelého auta a bol som sa pozrieť na to, ako prebieha celá výroba v automobilke Kia Motors Slovakia. Navštívil som aj showroom spoločnosti Auto Becchi, žilinského predajcu automobilov značky Kia na Košickej ulici.

 


Boli ste sa osobne pozrieť aj v závode v Tepličke nad Váhom. Čo všetko ste videli a ako to na vás zapôsobilo?
Videl som kompletne celú výrobu áut od valcov, kde boli iba plechy, až po krásne autá, ktoré z výrobnej linky vychádzali. Je to neuveriteľná dĺžka pásu výroby. Všetko má svoju logistiku, až som nechápal, ako stroje a ľudia kmitajú a ako každý vie v zdanlivo vyzerajúcom chaose, kam ktorá súčiastka patrí. Klobúk dolu pred logistikou aj zamestnancami vo výrobe.

 


O to viac vás teraz musí tešiť, že šoférujete autá, ktoré vyrobili na Slovensku slovenské ruky a videli ste to na vlastné oči.
Som vlastníkom už niekoľkej Kie. V rodine sme si obľúbili autá tejto značky a sme s ňou veľmi spokojní. Autá sú veľmi kvalitné a spoľahlivé. Je radosť vidieť, že slovenské ručičky a aj továreň v Tepličke nad Váhom sú samotnou reklamou na autá. Videl som, ako je tam čisto a všetko sa kontroluje. O to viac sa teraz cítim v aute lepšie a bezpečnejšie na cestách či už sám, alebo so svojou rodinou.

 


Vybrali ste si Kiu aj preto, že je vyrobená na Slovensku?
Radi podporujeme slovenských výrobcov, nielen automobilových, ale všeobecne. Je skvelé, že na Slovensku máme takýto závod a keď sa ním človek prechádza, ani neverí, že je na Slovensku.

 


Ste atlét a chodec, auto však nevyhnutne potrebujete na presun na tréningy či súťaže. Využívate ho aj na kratšie cesty alebo si ich radšej odkráčate?
Tak ako sa záhradník nemá chuť doma starať o svoju záhradku, tak aj u mňa je to podobné. Na tréningu si poctivo odchodím svoje, mám rád turistiku ako hobby, ale nie som profesionálne postihnutý chôdzou. Som práveže automobilový nadšenec, rád študujem rôzne novinky, odoberám motoristický časopis, rád sa vozím, skúšam rôzne nové modely áut a v minulosti som dosť často autá menil. Aj preto verím, že Kia bude mojou značkou na dlhšie obdobie. Zatiaľ tomu všetko nasvedčuje.

 


Čaká vás v auguste vrchol sezóny, olympiáda v Riu, ale vieme, že ste mali aj zranenie nohy. Ako ste na tom s prípravou?
Do určitej miery je to v poriadku, ale teraz prichádza obdobie, kedy začne najväčšia robota a ukáže sa, ako bude noha reagovať na zvýšenú tréningovú záťaž. Zatiaľ som opatrný vo vyhláseniach. Čaká ma dvojtýždňové sústredenie vo Vysokých Tatrách a tam sa ukáže, či som schopný absolvovať top záťaž. V tom momente už potrebujem byť zdravý a nemôžem riešiť nič iné. Po Tatrách odchádzam do Talianska na ďalšie sústredenie a musím mať objemovo nachodených veľa kilometrov na to, aby som mohol vyšperkovať formu.

 


Venujete sa najdlhšej atletickej disciplíne. Päťdesiat kilometrov nezvláda niekto prejsť na bicykli, aj maratónci majú rešpekt pred svojou traťou. Ako zvládate prejsť toľko kilometrov v rekordných časoch?
Je to vyslovene o zvyku, kontinuite a tréningovej práci. Chôdzi sa venujem 20 rokov, kilometre postupne pribúdali a päťdesiatka mi príde ako niečo úplne prirodzené a vôbec nie náročné.

 


Olympiáda je pre každého športovca výzvou. Vy ste aktuálnym majstrom sveta. Môžeme od vás očakávať útok na medailu?
Hry v Riu sú pre mňa veľkým cieľom, ale iný ani nemôžem mať. V prvom rade však musím byť zdravotne v poriadku, aby som mohol stopercentne trénovať. Potom si budem veriť aj na najvyššie ciele. Zatiaľ nemám ani veľké oči, ani nedávam veľké vyhlásenia, všetko bude jasné až pred olympiádou, alebo úplne ideálne až po nej.

 


Žilina je krajským mestom, ale nemá tartanovú dráhu. Mohli by prípadné ďalšie vaše úspechy pomôcť zviditeľniť viac atletiku a prispieť aj k výstavbe atletického oválu v Žiline?
Pevne verím, že atletika na Slovensku napreduje, nielen vďaka mne, ale aj vďaka vedeniu, ktoré už štyri roky prispieva k tomu, aby sa popularizovala atletika na školách, aby mali deti k nej prístup. Dôležité je, aby sa zlepšila infraštruktúra, pretože deti vám nebudú športovať na škvarových ihriskách. Potrebujeme vybudovať štadióny s umelým povrchom, aby mali kde deti športovať a venovať sa atletike. Atletika je lacný šport, stačia jedny tenisky a každý človek môže behať, chodiť či skákať. Pevne verím, že aj v Žiline sa to prebudí a budeme tu mať lepšie podmienky pre talenty.

 


Zamestnanci spoločnosti Auto Becchi na Košickej ulici v Žiline mali zo stretnutia s majstrom sveta Matejom Tóthom radosť. Predsa len, taký zákazník nezavíta do ich predajne každý deň.
„Je to pre nás česť, že niekto taký významný pre celé Slovensko, ako je majster sveta v chôdzi Matej Tóth, navštívil našu predajňu. Tešíme sa nielen z toho, ale aj z faktu, že mu vozidlá Kia dlhodobo dobre slúžia. Sme radi, že je už aj majiteľom novej Kie Sportage a som zvedavý na jeho reakcie po prvých najazdených kilometroch v tomto novučičkom aute,“ povedal riaditeľ Auto Becchi Branislav Jakubov.

 


Michal Kolárik
Snímka Richard Köhler

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod