Aj keď sa predaj automobilky známej vysokou kvalitou a jedinečnými technologickými riešeniami nemusí zdať ako pozitívny krok, pre britskú značku je to skutočná záchrana. Malý výrobca sídliaci v meste Hethel sa totiž napriek atraktivite a popularite svojich modelov zmieta vo finančných problémoch už nejaký ten rok. Nedostatkom prostriedkov bol poznačený aj vývoj najnovšieho nástupcu modelu Evora, ktorý trval podľa slov zástupcov automobilky až príliš dlho. Geely, samozrejme, neinvestuje do európskej automobilky z úplne nezištných dôvodov. Čínsky koncern totiž plánuje využiť technologické know-how expertov Lotusu na produkciu ľahkých vozidiel určených pre trhy Ázie.
Pre spoločnosť je Lotus už druhou európskou automobilkou, pričom jej prvou investíciou na starom kontinente bolo rovnako vyžmýkané Volvo. Švédsku legendu bezpečnosti kúpili Číňania viac ako pred siedmimi rokmi a pomohli jej vrátiť sa na výslnie, ktoré by bolo bez cudzieho kapitálu nedosiahnuteľné. Práve spojenie kapitálu a spolupráce s Volvom môže byť kľúčové pre uvedenie prvého SUV z dielne Lotusu, ktoré má automobilka v pláne už nejakú dobu. Nový model by mal po vzore iných automobiliek zachrániť nelichotivé finančné výsledky a vrátiť tak automobilku späť do hry.