Súčasné Audi Q3 je momentálne najdlhšie slúžiacim SUV značky Audi v jej celkom modelovom portfóliu. Vyrába sa pritom už dlhých 7 rokov, teda od roku 2011. Po minuloročnom uvedení hierarchicky „menšieho“ súrodenca Audi Q2 sa automaticky vynorili otázky a špekulácie spojené s osudom ďalšej generácie modelu Q3. Dnes už je táto hádanka zodpovedaná a my pomerne presne poznáme identitu nového Audi Q3 druhej generácie. Ako prvý udrie do očí nezameniteľný a atraktívny dizajn. Nová Q3 totiž preberá mnoho štylistických prvkov od luxusných modelov z Ingolstadtu. Jasnú inšpiráciu je cítiť predovšetkým pri už spomínanom modeli Audi Q8. Ešte dôležitejšiu revolúciu ako dizajn zaznamenal technický základ. Predchádzajúca generácia bola postavená na podvozku minulej generácie modelu VW Golf.
Novinka už podľa očakávania vsádza na vyspelú koncernovú modulárnu platformu s označením MQB. V praxi ide o rovnaký technický základ, na akom spočívajú aj SUV ako VW Tiguan, Škoda Karoq či Seat Ateca. Práve toto prirovnanie nám pomerne presne odráža približný vnútorný priestor, s ktorým prichádza nová generácia Audi Q3. Samozrejme, na rozdiel od „neurodzených“ súrodencov dostane nová Q3 skutočne prémiové prevedenie spojené s dostupnosťou špičkovej výbavy. Z množstva dostupných prvkov v opcii spomeňme napríklad špičkové LED svetlomety s technológiou Matrix. Aj interiér po technologickej stránke celkom jasne čerpá inšpiráciu z vrcholných modelov značky. V kabíne preto hrajú „prvé husle“ digitálne displeje, rovnako ako aj špičkový virtuálny kokpit.
Samozrejmosťou sú tiež čoraz interaktívnejšie možnosti prepojenia vozidla so svetom online a internetu. Šoférsky orientovaných fanúšikov bude aj napriek tomu pravdepodobne ešte viac zaujímať technika ukrytá pod prednou kapotou. V tomto smere sa žiadna elektro-hybridná revolúcia zatiaľ nekoná. Nový model bude na začiatok k dispozícii so 4 motormi. Tri z nich spaľujú benzín a len jeden naftu. Vo všetkých prípadoch je reč o prepĺňaných 4-valcoch s výkonom od 110 do 169 kW. V tomto prípade už musíme počítať s „priamym a jasným“ označeným motorizácie. Audi najnovšie „maskuje“ svoje pohonné jednotky numericko-písmenkovým vyjadrením. Napr. za označením 35 TFSI sa ukrýva benzínová motorizácia s objemom 1,5 litra. Pri verzii 45 TFSI je zase k dispozícii benzínový 2-liter. Asi nikoho z nás už veľmi neprekvapí, že medzi prevodovkami budú hrať suverénnu úlohu automaty. Manuál so 6 stupňami bude k dispozícii na začiatok len pri turbodieselovej verzii.
Výsadou špičkových verzií bude, samozrejme, aj naďalej legendárny pohon všetkých kolies Audi Quattro. Aj táto novinka sa bude vyrábať u našich južných susedov, konkrétne vo výrobnom závode značky Audi v meste Györ. Svetová premiéra nového Audi Q3 sa odohrá na jesennom autosalóne vo francúzskej metropole. Na našom trhu by sa nový model mal objaviť už počas nadchádzajúcej jesene.