„Priestory žilinskej železničnej stanice som využil pri návšteve ráno v sobotu 18. 2. 2017 cestou do Prahy. Vo vestibule stanice čakali mnohí cestujúci na rýchlik z Trenčína do Košíc a všetky oči sa upierali na odchody vlakov. Rýchlik do Prahy nebol ešte zverejnený ani pristavený. Osvetlenie vestibulu bolo slabé a pred 7. h prišiel ku odchodovým vstupným dverám, ktoré boli z pravej časti opáskované a uzamknuté s textom, že sú v poruche a počas víkendu sa opravia, výpravca v oranžovej bunde. Pri dverách otvoril neuzamknuté elektrické rozvádzače č. 39 a 40 a vypol čiastočné osvetlenie vestibulu. Žiadna fotobunka, ktorá reaguje na intenzitu osvetlenia, ale ručné vypínanie, aj keď vo vestibule bolo ešte nutné elektrické osvetlenie, lebo po vypnutí ostalo šero a svietili len odchody vlakov, žiadna bezpečnosť cestujúcich, hotová Ukrajina... Pri návrate z Prahy v nedeľu 19. 2. 2017 vo večerných hodinách bola spomínaná čakáreň plná bezdomovcov,zápachu, ľudia boli v rohoch vestibulu, ba niektorí, aj keď bolo zima, stáli radšej na vonkajšom peróne pri lavičkách. Avšak dvere boli ešte neopravené, uzavreté, opáskované. V Žiline som bol opäť v piatok 24. 2. 2017 v popoludňajších hodinách, v meste sa nachádzalo viac ľudí ako obvykle, nakoľko v meste bol sprievod fašiangových masiek.
Časť vstupných dverí bola aj po týždni naďalej uzatvorená, bol tam text a navyše čakáreň vo vestibule bola z technických príčin uzatvorená. Mnohí ľudia nemali možnosť využiť jej priestory, pred ňou sa opäť potulovali bezdomovci a bol tam smrad. Na túto negatívnu problematiku by ste mali poukázať,“ napísal Peter Straka.
Zároveň podotkol, že takáto negatívna situácia na stanici v Žiline pretrváva dlhodobo a odrádza radových zákazníkov a cestujúcich od jej využívania. Na takýto veľký železničný uzol je to vraj hanba. Pritom už od roku 2014 sa hovorí o jej rekonštrukcii. V archíve správ ŽSK na internetovej stránke nájdete informáciu o tom, čo sa plánuje. Malo by ísť o prestavbu stanice, modernizáciu nástupíšť vrátane zastrešenia, vybudovanie nového podchodu pre cestujúcich vrátane prístupu pre imobilných, prepojenie starého podchodu s mestskou časťou pri futbalovom štadióne a ďalšie.
Hovorkyňa však dodáva, že kompletná rekonštrukcia samotnej stanice nie je plánovaná a uskutočniť by mali len jej revitalizáciu.„Revitalizácia železničnej stanice Žilina (ŽST) sa bude realizovať až po ukončení modernizácie železničnej trate a začne sa v auguste 2018 s lehotou výstavby 30 – 36 mesiacov. Ukončená teda bude v roku 2021,“ informovala Martina Pavlíková.
Hovorkyňa sa vyjadrila aj k problémom, ktoré opisuje náš čitateľ. „Keďže vo vestibule ŽST Žilina nie je inštalovaná fotobunka, ako správne pripomína cestujúci, výpravca v tomto prípade postupoval v zmysle platného predpisu, kde sa uvádza pre 7. týždeň čas vypnutia osvetlenia o 6.40 h SEČ, čo bolo v danom prípade dodržané.“ Martina Pavlíková nás vo februári informovala, že prvoradou úlohou pracovníkov ŽST je zabezpečiť plynulosť a bezpečnosť železničnej premávky a že na riešenie problémov s bezdomovcami sa im najviac vypláca spolupráca s políciou. Zároveň na nočnú prevádzku plánujú vytvoriť výdajné okienko situované priamo na nástupišti.