V rámci konajúcej sa obnovy vozidlového parku spoločnosť SAD Žilina oficiálne zaradila do prevádzky ďalšie autobusy najmodernejšej generácie, ktoré majú postupne nahradiť staršie typy a zabezpečiť pre cestujúcich oveľa vyšší komfort prepravy. Ekologické vozidlá Iveco Crossway boli dodané v troch variantoch. Ide o 28 kusov štandardných autobusov s dĺžkou 10,8 metra, z ktorých 5 kusov je nízkopodlažných, vybavených špeciálnymi plošinami, ktoré majú zabezpečiť komfortný nástup i hendikepovaným cestujúcim, dôchodcom či mamičkám s kočíkmi. Nízkopodlažné autobusy sa budú objavovať na najvyťaženejších linkách – Višňové, Rosina, Kunerad, Kamenná Poruba, Terchovská dolina či oblasť Kysúc. Zvyšné dva autobusy s dĺžkou 12 metrov a kapacitou 49 až 51 miest na sedenie sú určené na linky s vyššou frekvenciou cestujúcich. Dodané autobusy radu Crossway sú vyrábané vo Vysokom Mýte v Českej republike a v súčasnosti jazdia v rámci celej Európy.
POHODLNÉ, BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti SAD Žilina Petra Pobehu sú autobusy síce modré, no súčasne i zelené. „Všetky autobusy sú vybavené bezpečnostnými pásmi, ponúkajú tie najvyššie prvky pasívnej i aktívnej bezpečnosti. Aj keď sú modré, môžeme povedať, že sú aj zelené, pretože obsahujú najmodernejšie ekologické motory EURO 6, ktoré spĺňajú najprísnejšie kritériá pre ekológiu,“ uviedol generálny riaditeľ. Ako ďalej spomenul Peter Pobeha, práve vďaka motorom spĺňajúcim normu EURO 6 sa dokonca podstatne znížili aj emisie. Nové autobusy v súčasnosti disponujú cúvacími senzormi, klimatizáciou, vykurovaním či Wi-Fi pripojením, ktoré je po novej dodávke k dispozícii celkovo v 120 autobusoch. Úplnou novinkou v interiéri sú informačné tabule, ktoré sú prepojené cez GPS. Tie zaznamenávajú priebeh trasy autobusu a poskytujú cestujúcim informácie o reálnom čase jeho príchodu na konkrétnu zastávku.
ISLAND AJ AFRIKA
Podľa slov generálneho riaditeľa sa v porovnaní s minulosťou zmenili podmienky aj pre vodičov. „Od poslednej dodávky počas minulého roka sú na základe komunikácie s vodičmi, ktorí strávia denne v autobuse niekedy aj 12 až 18 hodín, autobusy špeciálne vybavené prídavným kúrením v priestore vodiča,“ podotkol. Modré autobusy sa podľa obchodného riaditeľa dodávateľskej spoločnosti dokážu popasovať aj s veľkými teplotnými výkyvmi. Cesty dnes brázdia dokonca i na Islande, v Albánsku či Afrike.