Flotila autobusov s hybridným pohonom vyrobených vo francúzskom meste Annonay, ktorá už v súčasnosti jazdí po žilinských cestách, môže podľa riaditeľa DPMŽ Jána Barienčíka dosiahnuť v rámci spotreby paliva ročnú úsporu okolo 50- až 60-tisíc litrov. Do vozidlového parku vrátane 16 nových autobusov pribudne do konca roka ďalších 14 dieselových a 2 elektrické autobusy. „Všetky vozidlá sú vybavené najmodernejšími bezpečnostnými prvkami, sú nízkopodlažné a klimatizované – osobitne pre vodiča a osobitne pre cestujúcich. Súčasťou vozidiel sú tiež moderné tarifno-odbavovacie systémy, ako napríklad označovače s displejmi, kamerový monitorovací systém či informačné tabule a monitory, ktoré informujú o všetkých prevádzkových záležitostiach,“ uviedol riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.
PRVÁ OFICIÁLNA DODÁVKA
Nové hybridné autobusy majú podľa Jána Kimlu z Iveco Bus výhodu práve v tom, že nespôsobujú hlukové či emisné zaťaženia. „V porovnaní so štandardnými dieselovými autobusmi majú nižšiu spotrebu zhruba o 30 %. Dodané autobusy jazdia v súčasnosti najmä vo Francúzsku, pričom v rámci strednej a východnej Európy ide v tomto regióne o prvú oficiálnu dodávku takýchto vozidiel,“ poznamenal Ján Kimla, obchodný riaditeľ Iveco Bus pre trhy strednej a východnej Európy. Nákup autobusov bol spolufinancovaný Európskou úniou v rámci projektu Integrovaného regionálneho operačného programu.
MIERNY NÁRAST CESTUJÚCICH
Obnova vozidlového parku Dopravného podniku mesta Žiliny sa projektom obstarania autobusov dostala do svojej piatej etapy, ukončenie modernizácie je naplánované na jeseň tohto roka. V rámci poslednej, šiestej etapy, bude do Žiliny o pár mesiacov dodaných posledných 12 nových trolejbusov – 6 kĺbových a 6 sólo trolejbusov. „Počas predchádzajúcej etapy bolo zakúpených, taktiež v rámci projektu spolufinancovaného Európskou úniou, spolu 15 celonízkopodlažných kĺbových a sólo trolejbusov továrenskej značky ŠKODA 27 Tr a ŠKODA 26 Tr,“ doplnila hovorkyňa mesta Barbora Zigová. Podľa riaditeľa dopravného podniku zaznamenali mierny medziročný nárast cestujúcich, ktorý súvisí s rastom zamestnanosti aj so zavedením bezplatnej dopravy pre študentov a dôchodcov.