Najlepšie si v hodnotení fakultná nemocnica s poliklinikou počínala v rámci transparentnosti, no o poznanie horšie výsledky dosiahla v oblasti, ktorá kladie dôraz na spokojnosť pacientov. Pred časom upozornila najmä na fakt, že výsledné čísla nemusia súhlasiť s reálnymi informáciami nemocnice. Okrem toho, že inštitút vraj podľa nej získava údaje v rámci indikátorov kvality od poisťovní bez toho, aby sa k nim nemocnice dopredu vyjadrili, generálny riaditeľ podľa svojich vlastných slov poukázal aj na to, že dotazníky spokojnosti sa nedostanú k takému množstvu pacientov, aký by si nemocnica predstavovala. V každej nemocnici ich vyhodnotili zhruba 200. „V našej nemocnici sa vyhodnotilo len 190 dotazníkov a pri počte 30-tisíc hospitalizácií, ktoré sme u nás za minulý rok zrealizovali, je to naozaj slabá výpovedná hodnota,“ uviedol pred časom v reakcii na hodnotenie INEKO generálny riaditeľ FNsP Žilina Igor Stalmašek.
SÚČASŤ PREPÚŠŤACÍCH SPRÁV
Žilinská nemocnica nedávno informovala o tom, že začala distribuovať dotazníky spokojnosti pacientov priamo do ich prepúšťacích správ. Ide tak podľa nej o krok k lepšej odozve od väčšieho počtu respondentov. Podľa Stalmaška bolo dotazníky doposiaľ možné vyplniť buď na webovej stránke nemocnice, alebo na oddelení počas hospitalizácie. „Aby sme zabezpečili lepšiu anonymitu a nikto sa nemusel báť napísať aj niečo negatívne, pacient teraz dostáva dotazník až po prepustení. Môže ho tak v pokoji vypísať doma a poskytnúť nám objektívnu spätnú väzbu,“ skonštatoval Igor Stalmašek. Schránky na dotazníky sú podľa informácií nemocnice dostupné na každom oddelení a pri vstupoch do pavilónov pediatrie, chirurgie, očného, interného oddelenia, LDCH, oddelenia gynekológie a pôrodníctva, urológie a na prízemí v hlavnej budove vedľa informátora.
VIAC AKO 93 %
Otázky v dotazníku boli podľa generálneho riaditeľa nemocnice prispôsobené hodnoteniu inštitútu INEKO, ktorý podľa jeho slov v prieskume zasahuje veľmi malú vzorku respondentov. Čísla z uplynulého roku vraj vypovedajú o viac než 93 % spokojnosti pacientov žilinskej fakultnej nemocnice. „Je pre nás prioritou osloviť čo najviac ľudí, aby sme dokázali získať reálny obraz,“ uzavrel Igor Stalmašek.