Len veľmi ťažko by sme hľadali motoristu, ktorý by nepoznal ikonický Fiat 500. Toto slávne ľudové vozidlo vyrábané pod originálnym označením Nuova 500 prvýkrát opustilo brány turínskeho výrobného závodu v lete roku 1957 a okamžite sa stalo predajným hitom a dizajnovou ikonou.
Hlavným poslaním tohto jednoduchého a dostupného vozidla bolo obnovenie dopravných možností vojnou zničenej krajiny a motorizácia aj tých najodľahlejších oblastí Apeninského polostrova. Za unikátnym vzhľadom guľatučkej legendy stál dizajnér Dante Giacosa, ktorý jej svojím návrhom dal nielen nesmrteľné tvary a kompaktné rozmery, ale tiež typickú jednoduchosť. Vďaka nej vážil tento 275 centimetrov dlhý drobec iba 479 kilogramov, ktoré bez problémov rozhýbal aj pollitrový zážihový agregát s výkonom trinásť konských síl. Rozvrhnutím vnútorného priestoru a taktiež koncepciou pohonu je päťstovka veľmi podobná VW Chrobák, a rovnako ako on, aj toto autíčko dokáže viac-menej pohodlne premiestniť štvorčlennú posádku spolu s neveľkou batožinou.
Okrem klasickej verzie so sťahovateľnou plátennou strechou sa modelový rad v priebehu svojej osemnásťročnej histórie značne rozrástol. Prvou novinkou bol model 500D, ktorý mal pod kapotou prepracovaný motor s výkonom navýšeným o štyri kone, neskôr prišlo vtipne vyzerajúce kombi Giardiniera, modernizovaná Berlina a posledným vývojovým štádiom bol celkovo inovovaný model 500R alebo Rinnovata. Táto finálna verzia disponovala výkonnejším a objemnejším motorom, moderným interiérom a jej plátenná strecha sa nesklápala už po celej dĺžke, vďaka čomu sa značne eliminoval hluk vnikajúci do interiéru vozidla. Strecha z textílie bola s päťstovkou počas celej histórie. Jej primárnym dôvodom však nebol dizajn, ale snaha ušetriť. V povojnovom Taliansku bola oceľ nedostatkovým materiálom, a preto museli konštruktéri siahnuť po materiálovej alternatíve.
Výrobná linka sa definitívne zastavila v roku 1975 a celkový počet vyrobených vozidiel dosiahol takmer štyri milióny, pričom podľa odhadov talianskych poisťovní je v premávke stále takmer 400-tisíc z nich. Na obrovský úspech pôvodného modelu nadviazal v roku 2007, čiže presne po päťdesiatich rokoch, nový model 500, ktorý sa stále teší veľkej obľube.