Talianska automobilka drží svojich fanúšikov a celý motoristický svet v napätí. Dôvodom je očakávanie nového nástupcu obľúbeného Punta, ktoré sa v aktuálnej generácii predáva už od roku 2005. Minulý týždeň sa však po mesiacoch napätia konečne zdvihla opona a dynamicky pôsobiaca novinka sa predviedla v celej svojej kráse. Automobil s názvom Fiat Argo je v tejto chvíli určený len pre trhy krajín Južnej Ameriky a nikto nevie, či dorazí aj na starý kontinent.
Už z prvých predprodukčných záberov bolo jasné, že Argo bude zdieľať svoj dizajnový jazyk s aktuálnymi modelmi Tipo alebo Mobi, ktoré sú predávané aj v Amerike. Model však navyše prináša niekoľko odlišných detailov, medzi ktoré patria výrazné zadné svetlomety a taktiež rozmerné logo automobilky na veku batožinového priestoru. Aj vďaka nim je talianska novinka skutočne atraktívnym vozidlom s jedinečne dynamickým prejavom, ktorý po dlhej dobe nesiaha pre inšpiráciu do histórie, podobne ako to robil celý rad Fiat 500. Vozidlo dlhé 3,99 metra s rázvorom 252 centimetrov bolo predstavené vo všetkých produkčných verziách, ktoré zahŕňajú aj ostrú verziu HGT. Tá však nebude jedinou okorenenou verziou, úvodná Opening Edition bude taktiež niesť niekoľko detailov od športovej divízie Mopar.
V oblasti motorizácie bude Argo ponúkať na výber z troch zážihových agregátov. Najmenším z nich je litrový trojvalec FireFly so 6-ventilovou technikou, dosahujúci maximálny výkon 57 kW pri použití etanolu, ktorý je v Brazílii veľmi populárnym palivom. Druhým motorom je klasický štvorvalec s objemom 1,3 litra naladený na výkon 80 kW a 139 Nm. Oba agregáty sú takmer totožné a rozdiel medzi nimi spočíva iba v jedinom valci. Tretím a zároveň najsilnejším agregátom je štvorvalcový E.torQ s objemom 1,8 litra, ktorý sa dostane pod kapotu výhradne verziám Precision a HGT. Agregát s dušou športovca dosahuje výkon 102 kW a prepožičiava autu slušné zrýchlenie z 0 – 100 km za 9 sekúnd a maximálnu rýchlosť 192 km/h. Agregáty sú sériovo dodávané s päťstupňovým manuálom, ale dostupná je aj robotizovaná 5-stupňová prevodovka alebo 6-stupňový automat. Atraktívna novinka sa bude vyrábať v brazílskej továrni Betim, ktorá kvôli tomu prešla výraznou modernizáciou. Automobilka investovala do rozvoja digitalizácie a aplikácie tzv. Priemyslu 4.0, ktorý zahŕňa bližšiu spoluprácu ľudí a robotov.