Nenápadný, no predsa kľúčový je radoľský most pre dopravu, ktorá spája Žilinu s Kysucami. Ide zrejme o najfrekventovanejšiu cestu na Slovensku, ktorá nie je diaľnicou. Tento týždeň sa začína prípravná fáza jeho rekonštrukcie, ktorá by mala trvať do mája.
BUDE PREJAZDNÝ
Počas nej bude most ešte stále prejazdný v oboch smeroch. Vybudujú obchádzkovú trasu, ktorá poslúži počas samotnej rekonštrukcie. Budú ňou počas druhej fázy rekonštrukcie jazdiť vodiči od Žiliny smerom na Čadcu. Táto etapa by mala by trvať do ukončenia prác v jazdnom pruhu smerom zo Žiliny do Čadce. Prejazdný ostane v tom čase pruh smerom z Čadce na Žilinu. Doprava smerujúca na Čadcu bude odklonená na rovnakú obchádzkovú trasu aj počas tretej fázy rekonštrukcie. Doprava smerom z Čadce do Žiliny bude využívať opravenú časť pôvodného mosta. Už v strede tohto týždňa by mala začať betonáž v rámci budovania obchádzkovej trasy.
RADOĽU NEZASIAHNE
„Nás sa rekonštrukcia dotkne minimálne. Oveľa väčší problém bude v Kysuckom Novom Meste, kde bude odklonená doprava smerom na Čadcu. Napríklad i nákladné autá, ktoré vozia kameň z kameňolomu v Lopušných Pažitiach,“ povedal starosta Radole Anton Tkáčik. Podľa jeho slov prejde po tomto moste denne 30 tisíc automobilov, z toho až jedna tretina kamiónov. Tým sa, akoby, tento počet znásobuje. To je naozaj dych vyrážajúce číslo. Navyše je tento most vo veľmi zlom stave a hrozí jeho zatvorenie. Aj preto je jeho oprava nevyhnutná a všetkým, ktorých sa dotkne, neostáva iné, len obmedzujúce opatrenia strpieť. Rekonštrukcia by mala skončiť v novembri.
Autorka: Iveta Frolková