Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -5°C

Automoto

HONDA CIVIC – Zmysluplný facelift

Aktuálny rok 2015 bude pre japonskú značku HONDA veľmi plodný. V týchto dňoch prichádza facelift HONDY CIVIC. Koncom marca očakávame modernizovanú HONDU CR V. Uvedenia na trh sa dočká nová generácia malého SUV, HONDA HR V. Okrem toho sa môžeme tešiť i na novú generáciu najmenšieho modelu HONDA JAZZ, ako aj na príchod športovej ikony HONDA CIVIC TYPE R. Vrátime sa však k faceliftu modelu HONDA CIVIC. Táto horúca novinka sa len prednedávnom začala predávať na našom trhu a my sme ju medzi prvými podrobili tradičnému testu na domácej pôde. Facelift, resp. modernizácia modelu CIVIC sa v skratke vyznačuje predovšetkým pozmeneným dizajnom a mnohými inovatívnymi prvkami štandardnej a doplnkovej výbavy. Novú HONDU CIVIC s vynikajúcim atmosférickým zážihovým motorom 1,8 i VTEC v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou a vo veľmi atraktívnej výbave Sport nám na test zapožičala spoločnosť AGBA MOTOR, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel HONDA v našom regióne.

19.04.2015 | 21:32

Aktuálny rok 2015 bude pre japonskú značku HONDA veľmi plodný. V týchto dňoch prichádza facelift HONDY CIVIC. Koncom marca očakávame modernizovanú HONDU CR V. Uvedenia na trh sa dočká nová generácia malého SUV, HONDA HR V. Okrem toho sa môžeme tešiť i na novú generáciu najmenšieho modelu HONDA JAZZ, ako aj na príchod športovej ikony HONDA CIVIC TYPE R. Vrátime sa však k faceliftu modelu HONDA CIVIC. Táto horúca novinka sa len prednedávnom začala predávať na našom trhu a my sme ju medzi prvými podrobili tradičnému testu na domácej pôde. Facelift, resp. modernizácia modelu CIVIC sa v skratke vyznačuje predovšetkým pozmeneným dizajnom a mnohými inovatívnymi prvkami štandardnej a doplnkovej výbavy. Novú HONDU CIVIC s vynikajúcim atmosférickým zážihovým motorom 1,8 i VTEC v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou a vo veľmi atraktívnej výbave Sport nám na test zapožičala spoločnosť AGBA MOTOR, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel HONDA v našom regióne.

 

Legendárna HONDA CIVIC sa momentálne predáva už vo svojej 9. generácii. Tá bola predstavená v roku 2012. Približne po roku ponuku rozšírilo aj atraktívne kombi CIVIC TOURER s rekordným objemom kufra. HONDA si chce ešte viac v Európe upevniť pomerne silnú pozíciu obľúbeného modelu CIVIC. Aj preto sme sa v relatívne krátkom čase dočkali faceliftu, ktorý logicky zahŕňa obe verzie. Ako sme už spomenuli v úvode, okrem vizuálnych zmien ponúka HONDA CIVIC niekoľko zaujímavých technologických inovácií. Ako prvé sa patrí spomenúť CTBA – systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke (do 30 km/h, ktorý je dostupný už od výbavy Comfort. CIVIC môže byť vybavený balíkom bezpečnostných technológií s názvom ADAS I. Ten obsahuje pokročilé systémy podpory riadenia, ako napríklad upozornenie na samovoľné vybočenie z jazdného pruhu, monitorovanie mŕtveho uhla, automatické prepínanie diaľkových svetiel, upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku pri cúvaní, čítačku dopravných značiek a podobne. Okrem toho novinka ponúka aj navigáciu Garmin (v slovenčine) s multimediálnym rozhraním Honda Connect so 7 palcovým dotykovým displejom a operačným systémom Android (ovládanie rovnaké ako pri smartfónoch). Veľmi rozumne sú odstupňované aj jednotlivé výbavy, ktorých HONDA pre model CIVIC ponúka hneď šesť. Motorová paleta zostáva bezo zmien. To znamená, že benzínový základ predstavuje atmosférická motorizácia 1,4 i VTEC s maximálnym výkonom 100 koní. Aktuálne najvýkonnejšiu alternatívu predstavuje rovnako atmosférická motorizácia 1,8 i VTEC s výkonom 142 koní. Pre priaznivcov nafty má HONDA v ponuke veľmi úsporný prepĺňaný motor 1,6 i DTEC s výkonom 120 koní. Štandardne je pre všetky motorizácie k dispozícii 6 stupňová manuálna prevodovka. Pri motorizácii 1,8 i VTEC je na želanie k dispozícii aj komfortná 5 stupňová automatická prevodovka. My sme si na test zvolili práve najvýkonnejšiu motorizáciu 1,8 i VTEC so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou a v opticky veľmi atraktívnej výbave Sport, ktorá v mnohom berie inšpiráciu práve z pripravovaného top modelu CIVIC TYPE R. Naša úvodná otázka aj preto znie jasne: Čo všetko v praxi prináša facelift populárneho modelu HONDA CIVIC?

 

Vzhľad a rozmery

Nová HONDA CIVIC si za svoju modernizovanú vizáž zaslúži jednoznačne palec hore. Novinka sa aj napriek stále pomerne netradičným proporciám jednoducho musí páčiť. Nový CIVIC pôsobí oveľa športovejším a dynamickejším dojmom, čo určite mnohých chytí za srdce. Dynamický potenciál prezrádza napríklad modifikovaná predná časť s výrazne členitým športovo tvarovaným predným nárazníkom. Veľmi vydarené sú i nové predné svetlomety s originálnym obrysovým denným LED svietením. Bočným partiám dominujú zase nové, pomerne výrazné prahy, ktoré taktiež evokujú športového ducha. Čerešničkou na torte je následne nový zadný nárazník s náznakom difúzora. Pozorné oko si tiež všimne pozmenený dizajn zadných svetiel a upravený zadný spojler. Nami testovaná verzia Sport pridáva navyše napríklad športovú mriežku chladiča, ako aj efektné čierne 17 palcové kolesá z ľahkých zliatin. Celkovo tak dávame dizajnu nového CIVICU jednoznačne palec hore. Z hľadiska celkových rozmerov sa logicky žiadne dramatické zmeny v rámci faceliftu nekonali. To v reči čísel znamená, že nový CIVIC meria 4370 mm (o 55 mm dlhší), jeho šírka dosahuje 1770 mm, výška atakuje 1465 mm a rázvor náprav má hodnotu 2595 mm. Batožinový priestor pravidelného tvaru ponúka v základom usporiadaní veľkorysý objem s kapacitou 477 litrov. Silnou stránkou novinky je i variabilita batožinového priestoru. Sada na opravu defektov si našla svoje miesto v samostatnej schránke na bočnej stene kufra. Pod podlahou tak vzniklo miesto pre ďalší veľmi dobre využiteľný úložný priestor. Veľmi chválime aj mechanizmus sklápania zadných sedadiel Magic Seats, ktorý dovoľuje jednoduchým pohybom sedadlá zdvihnúť alebo sklopiť a vytvoriť tak dokonale rovnú podlahu. Takáto konfigurácia ponúka až 1378 litrov pre batožinu.

 

Interiér

Interiér nového modelu CIVIC je tak, ako to bolo doposiaľ, veľmi originálny až futuristický, čím si získava naše sympatie. V rámci modernizácie pribudli v kabíne novinky: nové poťahy z kvalitnejších materiálov s kontrastným bielym obšitím, ako i nové pochrómované kľučky dverí. Pomerne členito tvarovaná palubná doska je športovo orientovaná na vodiča. Jej vrchnú časť tvorí veľmi prehľadný digitálny rýchlomer, vedľa ktorého sa nachádza displej palubného počítača. Pod úrovňou rýchlomera sa v samostatnej časti nachádza hneď trojica okrúhlych tubusov s dominantným otáčkomerom a teplomerom, resp. ukazovateľom hladiny paliva po stranách. Všetky prístroje majú efektné modré podsvietenie. Dotvára to originálnu atmosféru a z užívateľského hľadiska v noci neunavuje oči. HONDA sa už od nepamäti snaží konštruovať svoje modely s prihliadnutím na ekológiu. Preto aj v novinke nachádzame zelené tlačidlo ekonomickej a zároveň ekologickej jazdy ECON. Po jeho aktivovaní riadiaca jednotka mierne utlmí reakcie na odozvu stláčania akcelerátora, čo sa prejaví pozitívnejšou spotrebou paliva. To, do akej miery jazdíte úsporne, prezrádza aj aktuálne zafarbenie v okolí rýchlomera. Farebné spektrum sa mení od tmavomodrej po zelenú, kde zelená signalizuje úspornú jazdu. Pri deaktivovanom tlačidle ECON svieti toto podsvietenie permanentne na modro. Dominantou palubnej dosky testovanej verzie bol nový 7 palcový plnofarebný displej multimediálneho rozhrania Honda Connect, ktorý obsahoval navigáciu Garmin. Systém ponúka veľmi peknú grafiku, rýchlu odozvu na dotyk a komunikuje kompletne v slovenskom jazyku. Veľmi pozitívne hodnotíme samotný posed za volantom. Sedadlá z nových materiálov sú veľmi pohodlné a zároveň ponúkajú veľmi dobré držanie tela v zákrutách. Logika a rozmiestnenie jednotlivých ovládačov sú tiež príkladné. Veľmi dobre padne do ruky napríklad športovo tvarovaná páka manuálnej prevodovky, s ktorou je radosť manipulovať. Z hľadiska priestoru sú na tom veľmi dobre aj cestujúci na zadných sedadlách. Zaujímavosťou modelu HONDA CIVIC je palivová nádrž atypicky umiestnená pod prednými sedadlami. Najväčším benefitom takéhoto umiestnenia sú tzv. magic seats – kúzelné sedadlá. V praxi to znamená, že okrem klasickej možnosti sklápania operadiel zadných sedadiel je možné aj vyklápanie sedacej časti smerom nahor. Takáto konfigurácia umožňuje napríklad aj prepravu objemnejších predmetov v zadnej časti kabíny. Veľkú pochvalu si v tomto kontexte zaslúžia aj zadné dvere otvárajúce sa takmer do pravého uhla, ktoré výrazne uľahčujú prístup. Testované vozidlo vo výbave Sport disponovalo športovými hliníkovými pedálmi, dvojzónovou automatickou klimatizáciou, tempomatom, dažďovým senzorom, vyhrievanými prednými sedadlami, zadnou parkovacou kamerou, spomínaným multimediálnym systémom Honda Connect, ako aj príplatkovými balíkmi ADAS I. a navigáciou Garmin.

 

Jazda

Nová HONDA CIVIC s osvedčeným a veľmi vydareným benzínovým motorom s variabilným časovaním ventilov 1,8 i VTEC nesklamala z hľadiska pôžitku z jazdy. V dnešnej dobe downsizingu je už poctivý a odolný atmosférický motor pomerne zriedkavý jav, a aj preto má HONDA naše sympatie. Motor s dostatočným výkonom 142 koní je využiteľný v širokom spektre otáčok a ponúka veľmi krásny zvukový prejav, ktorý sa ideálne hodí ku charakteru auta. Pri pokojnej jazde s aktivovanou funkciou ECON dokáže byť až prekvapivo úsporný. Najviac sme si ho však užili pri dynamickej jazde vo vyšších otáčkach, kde sa naplno prejaví jeho potenciál. Spolupráca motora s veľmi presnou 6 stupňovou manuálnou prevodovkou s krátkymi dráhami je priam príkladná. Okrem toho nás novinka prekvapila aj citeľne lepšie odizolovaným interiérom. Jazdné vlastnosti a športový naturel podčiarkol špičkovo naladený podvozok, ktorý je priam predurčený na dynamické prejazdy zákrutami.

 

A náš celkový dojem?

Nová HONDA CIVIC v našom teste jednoznačne dokázala, že podstúpila skutočne zmysluplnú modernizáciu. Jej značnou konkurenčnou výhodou naďalej ostáva netradičný a veľmi originálny dizajn exteriéru a rovnako interiéru. Optické zmeny v rámci faceliftu robia novinku ešte atraktívnejšou ako doposiaľ. Novými technológiami i dostupnými výbavovými prvkami sa radí k špičke segmentu. Medzi najlepších HONDA CIVIC rozhodne patrí aj v parametroch jazdných vlastností. V Žiline si novú HONDU CIVIC môžete prísť pozrieť, vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel HONDA v našom regióne, spoločnosti AGBA MOTOR, spol. s r. o. na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely HONDA.

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:

Model: HONDA CIVIC 1,8 i-VTEC Sport
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 104/142
Krútiaci moment Nm: 174
Maximálna rýchlosť km/h: 215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba 5,8 l na 100 km

Výbava: 1,8 i-VTEC Sport (testovaný model) Cena: od 20 290 €
Výbava: 1,4 i-VTEC S Cena: od 15 750 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod