Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -4°C

Automoto

HONDA HR V – Comeback vo veľkom štýle

Uplynulý rok bol bohatý na novinky z dielne automobilky HONDA. Okrem modernizovaných modelov HONDA CIVIC a HONDA CR V modelové portfólio japonskej značky doplnili aj nové modely, ktoré reprezentuje napr. nová generácia HONDA JAZZ. Z nášho pohľadu je ale najvyznanejšou novinkou znovuzrodenie modelu HONDA HR-V. A práve tento nový crossover sme aktuálne podrobili nášmu tradičnému testu.

19.01.2016 | 15:18

Malé mestské SUV, resp. crossovery celosvetovo zaznamenávajú čoraz väčšiu popularitu. To je hlavný dôvod, prečo sa nová HONDA HR V po rokoch vracia do kategórie, ktorú prakticky v minulosti sama vytvorila. Nová HONDA HR V dokonale spĺňa všetky požiadavky dnešnej doby. Kombinuje v sebe vyššiu stavbu karosérie s príjemne vyšším posedom. Vzhľadom na danú kategóriu disponuje skutočne variabilným, priestranným a zároveň moderne stvárneným interiérom. V neposlednom rade nesmieme zabudnúť ani na užitočné jazdné asistenty či iné moderné technológie. Novú HONDU HR-V s novým zážihovým motorom 1,5 i VTEC v kombinácii so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, a v prostrednom stupni výbavy Elegance, nám na test zapožičala spoločnosť AGBA MOTOR, spol. s r. o., autorizovaný predajca vozidiel HONDA v našom regióne.

 

Ako už bolo spomenuté v úvode, pôvodný model HONDA HR-V patril vôbec medzi prvé malé SUV. Po prvýkrát sa toto vozidlo objavilo už v roku 1999. Prvá generácia vydržala v predaji do roku 2006. Dnes testovaná druhá generácia prichádza po deviatich rokoch s jednoznačnou ambíciou nadviazať a zároveň prekonať úspech svojho rovnomenného predchodcu. Nová HONDA HR-V zdieľa technický základ i podvozkovú platformu s novou generáciou modelu HONDA JAZZ. Aj napriek tomu ponúka novinka citeľne vzdušnejší a priestrannejší interiér ako model JAZZ. Z technických riešení sa oplatí spomenúť napr. hojné využívanie vysokopevnostných ocelí, ktoré výrazne prispievajú k pasívnej bezpečnosti. Práve bezpečnosti výrazne napomáha aj balík jazdných asistentov ADAS, ktorý už poznáme aj z iných modelov značky. Bezpečnostný paket ADAS, ktorý je štandardom už od druhého stupňa výbavy disponuje upozornením na nebezpečenstvo kolízie spojené s asistentom pre zmiernenie následkov kolízie, výstrahou pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, automatickým prepínaním diaľkových svetiel, ďalej čítačkou dopravných značiek či inteligentným obmedzovačom rýchlosti. HONDA už dlhodobo konštruuje svoje pohonné jednotky v duchu filozofie „Earth Dreams“. Z technických inovácií preto nakoniec spomeňme úplné nový, veľmi moderný zážihový motor 1,5 i-VTEC. Táto motorizácia sa vyznačuje veľmi nízkou úrovňou produkovaných emisií CO2 pričom, samozrejme, spĺňa emisnú normu Euro 6. Na našom trhu sa aktuálne nová HONDA HR-V ponúka v troch samostatných stupňoch výbavy a s dvoma dostupnými motorizáciami. Pre úplnosť dodajme, že pre starý kontinent sú zatiaľ k dispozícii všetky verzie len s poháňanou prednou nápravou. Zážihovú alternatívu v ponuke motorov reprezentuje novinka, práve spomínaný 4 valec 1,5 i-VTEC s výkonom 130 koní. Táto motorizácia sa okrem štandardnej 6 stupňovej manuálnej prevodovky kombinuje aj s komfortnou automatickou CVT prevodovkou. Pre priaznivcov nafty zaradila HONDA do ponuky veľmi úspornú motorizáciu 1,6 i-DTEC (120 koní), ktorú už poznáme z modelu HONDA CIVIC. Naftová verzia sa kombinuje momentálne len so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. My sme pre test mali k dispozícii ale práve novú benzínovú motorizáciu 1,5 i-VTEC v kombinácii s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou. Naša úvodná otázka aj preto znie: Čo všetko ponúka v praxi úplné nová HONDA HR-V?

 

Vzhľad a rozmery
 

HONDA HR-V nie je po dizajnovej stránke rozhodne žiadna nuda. Novinka prichádza v sympatickom dizajnovom spracovaní, ktorému dominujú predovšetkým ostré a výrazné línie. Prednou časťou HR V celkom jasne zapadá do rodiny HONDA. Mohutný predný nárazník, dokonale vystihuje identitu malého crossoveru. Zaujímavo a originálne je vyriešená tiež maska chladiča. Tá je opticky prepojená s prednými svetlometmi, vďaka čomu získava vozidlo dynamický nádych. Najviac nás novinka chytila za srdce pri pohľade z profilu. Pozvoľna klesajúca línia strechy spolu so „zamaskovanými“ kľučkami zadných dverí evokujú vzhľad štýlového kupé. Efektne a zároveň robustne pôsobí ochranné oplastovanie na blatníkoch a spodnej časti vozidla. Zadnej časti dominujú najviac jednoznačne  pomerne veľké združené svetlomety s neopozeraným dizajnom. Športového ducha dotvára nakoniec decentný strešný spojler. Celkovo preto hodnotíme dizajn novej HONDY HR V ako veľmi vyvážený a zároveň výrazný. Príslušnosť k triede mestských crossoverov jasne demonštrujú aj celkové rozmery vozidla. To v reči čísel znamená, že nová HONDA HR-V meria 4294 mm, šírka vozidla dosahuje 1772 mm, výška atakuje 1605 mm a rázvor náprav má hodnotu 2610 mm. Testovaná novinka nad konkurenciou vyniká najviac priestrannosťou a variabilitou interiéru. Batožinový priestor disponuje v základnom usporiadaní na danú triedu nadštandardný objemom s kapacitou až 448 - 470 litrov. Kufor okrem toho ponúka veľmi pravidelný tvar. Po sklopení zadných delených sedadiel vznikne dokonale rovná podlaha s maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni 1473-1533 litrov. Užitočné i praktické riešenie predstavuje možnosť sklopenia operadla na strane spolujazdca, vďaka čomu je v HR V možné prepravovať aj dlhé predmety. Posledný parameter, ktorý stojí za zmienku, je údaj o svetlej výške. Aj keď sa v Európe aktuálne HONDA HR V ponúka len v konfigurácii s poháňanou prednou nápravou, vozidlo si vďaka svetlosti podvozku na úrovni 170 mm bez problémov poradí aj s horšími cestami.

 

Interiér a výbava
 

V modernom duchu je stvárnený i interiér novej HONDY HR V. Použité materiály pôsobia kvalitne a hodnotne. Dielenské opracovanie dosahuje tradične veľmi vysokú úroveň podobne, ako je tomu aj pri ostatných modeloch HONDA. Palubná doska boduje prehľadnosťou a logickým rozmiestnením ovládacích prvkov. Dizajnovo zaujímavo a zároveň funkčne sú vyriešené napr. výduchy ventilácie na strane spolujazdca. Veľmi prehľadný a dobre čitateľný je prístrojový panel s tradičnými analógovými ukazovateľmi. V pravom tubuse sa nachádza prehľadný displej palubného počítača. Z nášho pohľadu je len trocha na škodu, že nedostal farebnú grafiku v duchu dnešnej doby. Naopak, pochvalu si zaslúži moderný 7 palcový centrálny dotykový infotainment Honda Connect. Systém ponúka veľmi peknú grafiku, rýchlu odozvu na dotyk a komunikuje komplet v slovenskom jazyku. Jeho súčasťou môže byť navigácia a rovnako široké spektrum zaujímavých internetových aplikácií. Hlavné menu, ako aj regulácia hlasitosti autorádia či iné funkcie sa ovládaju prostredníctvom efektných virtuálnych tlačidiel situovaných na boku displeja. Modernú technológiu s virtuálnymi tlačidlami využíva aj panel klimatizácie. Toto ovládanie musíme špeciálne vyzdvihnúť. Tlačidlá sú dostatočne veľké a reakcia na dotyk je pohotová a príkladná. HONDA CR-V si nás získala tiež veľmi príjemným vyšším posedom s veľmi dobrým výhľadom na všetky strany. Priestor medzi prednými sedadlami vypĺňa vyvýšená stredová konzola. V jej spodnej časti sú vtipne ukryté konektory pre USB, resp. HDMI. Palec hore dávame vyslovene športovo kratučkej páke manuálnej prevodovky. HONDA sa v interiéri zamerala aj na mnohé detaily. Za všetko spomeňme napr. veľmi dobre vyriešený odkladací priestor na nápoje. Rodinne orientovaných zákazníkov novinka poteší určite aj priestrannosťou interiéru. Kabína modelu HR V ponúka až nečakane veľa priestoru a pôsobí veľmi vzdušným dojmom. Kladivom na konkurenciu sú originálne vyriešené sedadlá v druhom rade tzv. „Magic seats“, známe už i z iných modelov HONDA. Ich kúzlo spočíva v tom, že palivová nádrž je situovaná pod prednými sedačkami. Vďaka tomu je možné zadné delené sedadlá okrem tradičného sklápania aj netradične vyklápať. Následne je vzadu možné prevážať aj objemné predmety s výškou až cca 1,2 metra. Nová HONDA HR V nás presvedčila aj svojou bohatou výbavou. Už nami testovaný druhý výbavový stupeň Elegance disponuje prvkami ako spomínaným bezpečnostným paketom ADAS s automatickým prepínaním diaľkových svetiel, duálnou automatickou klimatizáciou, parkovacími senzormi vpredu aj vzadu, dažďovým senzorom, multimediálnym systémom Honda Connect so 7 palcovým dotykovým displejom a podobne.

 

Jazda

Podľa očakávania sme boli veľmi zvedaví i na samotný zážitok z jazdy v novej HONDE HR V. Nami testovaná atmosférická benzínová motorizácia 1,5 i-VTEC (130 koní) predstavuje z nášho pohľadu pre mestský crossover tú správnu voľbu. Motor sa aj vďaka špičkovej a povestnej technológii i-VTEC správa za každých okolností veľmi kultivovane. V praxi potom ponúka skutočne široké spektrum využiteľných otáčok. Neraz sa nám stalo, že aj v mestskej premávke nás indikátor optimálneho radenia nabádal radiť piaty, resp. až šiesty prevodový stupeň, pričom aj vtedy mal motor stále dostatok síl. Ekonomiku prevádzky okrem toho pomáha vylepšiť aj tradičné „zelené“ tlačidlo ECON rovnako typické pre modely značky HONDA. To je situované na tradičnom mieste v ľavej časti palubnej dosky. Úplne iná situácia logicky nastáva v hornom spektre otáčok pri dynamickej jazde. Až vtedy sa naplno prejaví očakávaná výkonová špička typická pre motory s atmosférickým nasávaním. Práve pri športovom štýle jazdy je najviac cítiť deklarovaný výkon 130 koní. V spomínaných situáciách sme najviac ocenili aj optimálne naladený podvozok. Za každých okolností drží veľmi dobre zvolenú jazdnú stopu, ale pritom je stále dostatočne komfortný. Úsmev na tvári dokáže vyčariť mechanicky veľmi presné a vyslovene športové radenie 6 stupňovej manuálnej prevodovky s krátkymi dráhami. Pri pokojnej jazde sme si pre zmenu vychutnávali špičkový akustický komfort vo veľmi dobre odizolovanom interiéri.

 

A náš celkový dojem?
Nová HONDA HR V je veľmi dobre navrhnutý a postavený automobil, ktorý ideálne zapadá do rodiny japonskej značky. Do triedy mestských crossoverov prichádza s týmto modelom nový, svieži vietor. Novinka nás príjemne šokovala priestranným interiérom i mnohými praktickými riešeniami, vďaka ktorým vyniká nad konkurentmi. V prospech novinky hovorí okrem toho i bohatá výbava či povestná japonská spoľahlivosť. Ten, kto sa obzerá po štýlovom a modernom malom SUV je tu rozhodne na tej správnej adrese. V Žiline si novú HONDU HR-V môžete prísť pozrieť, či vyskúšať a otestovať k autorizovaného predajcovi vozidiel HONDA v našom regióne, spoločnosti AGBA MOTOR, spol. s r. o., na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely HONDA.

 

Autor:Peter Hlačik
Snímky: autor

 

Technické parametre:
Model: HONDA HR-V 1,5 i-VTEC 2WD Elegance
Palivo: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 96/130
Krútiaci moment Nm: 155
Maximálna rýchlosť km/h: 192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,2 – 10,7 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba 5,6 – 5,7 l na 100 km

Výbava Cena

1,5 i-VTEC 2WD Elegance (testovaný model) od 19190 €
1,5 i-VTEC 2WD Comfort od 17490 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod