Schválený návrh na zavedenie SMS infokanálovej služby mesta žiada prednostu mestského úradu, aby do konca roka 2020 pripravil materiál týkajúci sa konkrétnych krokov zavedenia uvedenej služby a zároveň pripravil návrh jej rozpočtového krytia. „Občanom mesta dlhodobo chýba takýto mestský komunikačný kanál. Je veľmi veľa ľudí, ktorí nemajú Facebook, aktívne nesledujú mestskú stránku, prípadne sú sluchovo postihnutí a nedostávajú sa k nim požadované informácie. Práve táto služba je skvelá v tom, že ľudia si sami zadefinujú informácie, aké chcú dostávať (oblasť kultúry, športu, dopravy, resp. krízové a mimoriadne situácie a iné) a tie im pravidelne chodia na mobil bez toho, aby ich aktívne vyhľadávali. Už im neujde žiaden oznam v rozhlase. Rovnako aj mesto má možnosť vo veľmi krátkom čase informovať ľudí o dôležitých informáciách, napríklad pri kalamitách alebo živelných pohromách. Spolu s kolegami z klubu Iná Žilina vnímame, že SMS služba zásadným spôsobom obohatí komunikačné možnosti mesta Žilina,“ hovorí Branislav Delinčák, ktorý je spolu s Jozefom Jurišom zodpovedný za vypracovanie uznesenia.
Skúsenosti z iných miest a obcí ukazujú, že ide o efektívny nástroj komunikácie samosprávy s obyvateľmi pri relatívne nízkych prevádzkových nákladoch. Napríklad skúsenosť zo Zlatých Moraviec hovorí, že vstupné náklady na zariadenie, ktoré dokáže posielať SMS aj e-maily a má predprípravu na možnosť vyhlasovania oznamov rozhlasom v mestských častiach, sú približne 2400 eur. Mesačné náklady predstavujú len 8,50 eura a k dispozícii je až 30-tisíc SMS správ za mesiac. Samozrejme, táto služba by bola pre zapojených obyvateľov mesta bezplatná.