Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -5°C

Automoto

HYUNDAI ix35 - Populárne SUV podstúpilo modernizáciu

V tohtotýždňovom teste si bližšie predstavíme jedno z najobľúbenejších SUV nášho trhu, nový HYUNDAI ix35, ktorý prednedávnom podstúpil omladzovaciu kúru. Kórejská značka sa pri novinke striktne držala hesla, že čo je dobré, netreba meniť. Facelift interiéru i exteriéru tak v tomto prípade môžeme označiť skôr ako symbolický. O to významnejšie sú zmeny, ktoré nie je vidieť, napr. nové nastavenie podvozka. Okrem toho novinka zaznamenala aj zmenu v ponuke motorov. Nový HYUNDAI ix35 so zážihovým motorom 1,6 GDI, s pohonom kolies prednej nápravy a v prostrednom ýbavovom stupni Style nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel HYUNDAI v našom regióne.

20.02.2014 | 11:10

V tohtotýždňovom teste si bližšie predstavíme jedno z najobľúbenejších SUV nášho trhu, nový HYUNDAI ix35, ktorý prednedávnom podstúpil omladzovaciu kúru. Kórejská značka sa pri novinke striktne držala hesla, že čo je dobré, netreba meniť. Facelift interiéru i exteriéru tak v tomto prípade môžeme označiť skôr ako symbolický. O to významnejšie sú zmeny, ktoré nie je vidieť, napr. nové nastavenie podvozka. Okrem toho novinka zaznamenala aj zmenu v ponuke motorov. Nový HYUNDAI ix35 so zážihovým motorom 1,6 GDI, s pohonom kolies prednej nápravy a v prostrednom  ýbavovom stupni Style nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., autorizovaný predajca vozidiel HYUNDAI v našom regióne.

 

 

Prvá generácia veľmi populárneho stredne veľkého SUV HYUNDAI ix35, ktoré v modelovom portfóliu značky nahradilo model HYUNDAI Tuscon, sa na našom trhu predáva od roku 2010. Facelift približne uprostred výrobného cyklu je už akousi povinnou jazdou a nevyhol sa ani spomínanému ix35. Nový HYUNDAI ix35 sa v showroomoch objavil koncom minulého roka. Najzásadnejšou dizajnovou zmenou, ktorú novinka prináša, je nová grafika predných, a rovnako i zadných svetlometov s využitím LED technológie. Ďalej v interiéri pribudol napríklad nový TFT displej prístrojového panela a tiež niektoré hodnotnejšie a kvalitnejšie materiály. Tlačidlo prepínania údajov palubného počítača „trip“, ktoré bolo umiestnené na palubnej doske, po novom nahradil menič jazdných režimov, podľa ktorých sa mení odozva posilňovača riadenia. Novinkou je i nový benzínový motor 2,0 GDI s výkonom 166 koní v kombinácii s pohon 4x4. Zákazník si okrem pohonu 4x2, resp. 4x4 môže vyberať z troch stupňov výbavy a piatich motorizácií. Benzínové agregáty okrem spomínaného nového 2,0 GDI reprezentuje aj práve dnes testovaný motor 1,6 GDI (135 koní, 4x2). Pre priaznivcov nafty HYUNDAI ponúka agregáty 1,7 CRDi (115 koní, 4x2), resp. top motorizáciu 2,0 CRDi s pohonom všetkých kolies a dvoma výkonovými alternatívami, 136, resp. až 184 koní. Každá motorizácia sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Na želanie je však k dispozícii aj 6-stupňový automat. Naša základná otázka k novému HYUNDAI ix35 znie celkom jasne: Čo spomínaná modernizácia prináša v praxi?

 

 

Vzhľad a rozmery


Nový HYUNDAI ix35 ponúka tak ako doteraz športovo elegantný a zároveň stále moderný dizajn exteriéru. Pri pohľade spredu zaujme výrazná lichobežníková maska chladiča, ktorá nesie fabrické logo. Punc elegantnosti novému ix35 dodávajú i ozdobné chrómované lišty, ale najmä prepracované svetlomety s efektným LED denným svietením, ktoré je dostupné už v základe. Pri pohľade zboku zaujmú výrazné prelisy predných i zadných blatníkov a typická plastová ochranná lišta v spodnej časti dverí. Veľmi peknú grafiku ponúkajú po novom i nové zadné svetlomety, ktoré pri testovanom modeli využívali taktiež LED technológiu. V celku logicky zostali aj naďalej plne zachované vonkajšie rozmery nového HYUNDAI ix35. Vozidlo meria 4 410 mm, jeho šírka dosahuje 1 820 mm, výška atakuje 1 655 mm a rázvor náprav má hodnotu 2 640 mm. Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní veľmi slušných 465 litrov. Po sklopení delených zadných sedadiel objem kufra narastie až na hodnotu 1 436 litrov. Pri tejto konfigurácii ale nevznikne dokonale rovná podlaha. Veľkú pochvalu si ix35 zaslúži aj za plnohodnotnú rezervu dostupnú už v základe. Tá je ukrytá pod podlahou kufra a okrem nej je tam priestor i na ďalšie drobnosti či povinnú výbavu. Posledný parameter, ktorý stojí za zmienku, je údaj o svetlej výške, ktorá pri novom HYUNDAI ix35 dosahuje 170 cm.   

 

 

Interiér a výbava 


Po presunutí sa do interiéru ako prvú musíme pochváliť jeho vzdušnosť. Predné sedadlá sú veľmi pohodlné a komfortné. Na nedostatok priestoru sa určite nebudú sťažovať ani zadní pasažieri. V ix35 sa vzadu bez problémov a pohodlne odvezie dokonca aj trojica priemerne urastených cestujúcich. Tí krajní majú k dispozícii i luxusný prvok, ktorým je samostatné vyhrievanie zadných sedadiel. Logika rozmiestnenia jednotlivých ovládačov je v novom HYUNDAI ix35 zvládnutá taktiež na výbornú. Ovládanie palubného počítača sa po novom presunulo na volant. Ako sme už spomenuli v úvode, pôvodné tlačidlo „trip“ nahradilo nové ovládanie zmeny jazdných režimov Flex Steer, ktoré ponúka hneď tri nastavenia odozvy riadenia: Normal, Comfort, resp. Sport. Veľmi peknú grafiku zobrazovaných údajov ponúka i nový TFT displej prístrojového panela. V tomto kontexte je možno trochu na škodu, že prakticky bez zmeny zostal samostatný displej autorádia umiestnený na palubnej doske. Z hľadiska výbavy ponúkal testovaný prostredný stupeň Style mnoho zaujímavých prvkov, ako napríklad: kombinované čalúnenie sedadiel látka - koža, spomínané vyhrievanie predných i zadných sedadiel, vnútorné zrkadlo s integrovaným kompasom, bezkľúčový prístup i štartovanie, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, predné i zadné parkovacie senzory, dažďový senzor, automatické svetlá a podobne. 

 

 

Jazda

Facelift, resp. modernizácia ix35 priniesla so sebou aj nové nastavenie podvozka a do kabíny teraz preniká oveľa menej hluku. Podvozok je odladený a zameraný ešte viac na komfortnú jazdu. Veľmi sme v praxi ocenili, že problémy mu nerobia ani viaceré za sebou nasledujúce „hrubé“ nerovnosti našich ciest. Riadenie ponúka taktiež omnoho lepšiu odozvu, a vďaka možnosti voľby Flex Steer si svoje optimálne nastavenie nájde každý vodič. Veľmi príjemným prekvapením pre nás bol i benzínový motor 1,6 GDI. Výkon 135 koní je viac ako postačujúci a vozidlu udeľuje prekvapujúco veľmi slušnú jazdnú dynamiku. Motor je okrem toho príjemne tichý a zároveň sa nebráni ani vyšším otáčkam, kde sa naplno prejaví jeho temperament. Testovaný ix35 s pohonom prednej nápravy a benzínovým motorom sa optimálne hodí do mestskej premávky. Vďaka kompaktným rozmerom sa s ním veľmi ľahko manévruje i v stiesnených priestoroch a vďaka vyššej svetlej výške sa nemusíte obávať ani tesného parkovania pri vysokých obrubníkoch. Pri predvídavej jazde sa však nestratí ani v ľahšom teréne.

 

 

A náš celkový dojem?
Na prvý pohľad takmer neviditeľná modernizácia HYUNDAI ix35 dáva v konečnom sumári zmysel. Po optickej stránke pribudlo nové a trendové LED svietenie. Drobné, ale užitočné zmeny ponúka i interiér. Najväčší rozdiel predfaceliftovej a novej verzie ix35 predstavujú výrazne lepšie jazdné vlastnosti s komfortnejším prejavom. Veľmi pozitívne nás prekvapil aj benzínový agregát pod kapotou. Koniec koncov, väčšina majiteľov svoje SUV nikdy nezoberie do skutočného terénu a práve preto je opodstatnená aj existencia verzií 4x2, ktoré väčšinu času strávia na spevnených komunikáciách, kde si vystačia i s pohonom prednej nápravy. V Žiline si nový HYUNDAI ix35 môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel HYUNDAI v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR, s. r. o. na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú aj ďalšie modely značky HYUNDAI. 

 

 

Autor: Peter Hlačik
Snímky: autor

 

 

Technické parametre:

Model: HYUNDAI ix35 1,6 GDI Style 4x2
Motor: benzín
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 99/135
Krútiaci moment Nm: 167
Maximálna rýchlosť km/h: 178
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,1 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 6,8 l na 100 km
Výbava: 1,6 GDI Comfort 4x2  Cena: od 17 490 €
Výbava: 1,6 GDI Style 4x2 (testovaný model) Cena: od 19 590 €

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod