Fotografie autor upravuje pomocou techniky, ktorú nazval postprocessing. „Experimentovanie v podaní Ladislava Čierneho spočíva v tom, že pomocou výpočtovej techniky zvýrazňuje vo fotografii
vlastné vizuálne pocity a fotografickému obrazu navodzuje takmer surrealistickú atmosféru. Ako hovorí on sám, postprocessing a manipulácia obrazu sú jeho prirodzeným vyjadrovacím
prostriedkom a neobsahujú len vizuálny zážitok, ale aj jeho sebareflexiu,“ uviedla na vernisáži Adriana Brziaková, ktorá v hlavnom príhovore odborne vysvetlila prístup autora k vlastnej tvorbe.
Vystavené fotografie vznikli na jeseň minulého roku a zachytávajú jemné impresie prírody, atmosféru neskorej jesene a nastupujúcej zimy. „Autorove nezvyčajné vyjadrenie skutočnosti, práca s detailom a v neposlednom rade zvolená téma, evokujú u divákov novú, idylickú metaforu zobrazovania prírody,“ povedala.
Ladislav Čierny podľa vlastných slov tvoril fotografie tak, aby nepôsobili rušivým a dráždivým dojmom. „Mali by byť vhodné na chvíle upokojenia a pohody. Je však na samotných divákoch, aby sa s výsledkom stotožnili,“ hovorí fotograf a dodáva: „Vznikali však aj ako reakcia na množstvo problémov, ktorými som v posledných rokoch prešiel, ako akási moja sebaventilácia.“
Impresie Ladislava Čierneho sú v Sobášnom paláci prístupné do konca februára. <
Michal Filek
Snímka Ľubo Bechný