Kompaktné vozidlá kategórie SUV patria v súčasnosti aj na našom trhu medzi najpredávanejšie. Vďaka obrovskému záujmu motoristickej verejnosti o praktické malé mestské autá s vyššou polohou sedenia a dobrým výhľadom sa v pomyselných bránach tohto segmentu nezastavia. Najnovším prírastkom do čoraz obľúbenejšej kategórie áut je atraktívna Kia Stonic, ktorá prichádza o pár týždňov neskôr ako koncernový súrodenec Hyundai Kona.
Novinka Kie stojí na podvozkovej platforme modelu Rio a okrem spomínaných benefitov vyššej svetlej výšky prináša tiež prekvapivo konzervatívny dizajn. Kórejská automobilka stavila pri svojich najnovších modeloch na oblé krivky a odvážne tvarovanie masiek a nárazníkov s masívnymi otvormi, avšak dizajn modelu Stonic sa uberá odlišným a veľmi atraktívnym smerom. Výrazné, bacuľaté krivky nahradili pôsobivo ostré línie s agresívne tvarovanou maskou s úzkou štrbinou nasávania vzduchu. Nechýba pre značku typický tigrí nos vystupujúcej kapoty a taktiež efektná grafika svetlometov. Zaujímavou novinkou je dvojfarebné vyhotovenie zvyšujúce kontrast medzi karosériou a opticky plávajúcou strechou.
Stonic by mal ponúknuť až 20 farebných variácií exteriéru, vďaka čomu sa stane najviac prispôsobiteľným modelom v histórii značky. Práve personalizácia je v súčasnej dobe uniformity pre zákazníkov atraktívna a Kia si tento trend jasne uvedomuje. Rovnako dospelý dizajnový jazyk nájdeme aj v interiéri, ktorý sa môže pochváliť príkladnou prehľadnosťou, na akú sme zvyknutí z európskych vozidiel. Ani tu nechýba možnosť personalizácie v podobe farebnej stredovej konzoly, v ktorej strede nájdeme informačno-zábavný systém s funkciami ako Apple CarPlay či Android auto. Napriek kompaktným vonkajším rozmerom ponúkne interiér vozidla dostatok priestoru pre cestujúcich a až 352 litrov priestoru pre batožinu, ktorý sa dá navyše zväčšiť alebo zmenšiť nastavením výšky podlahy.
Pod kapotou novinky nájdeme paletu zážihových a vznetových prepĺňaných agregátov s malým objemom, v kombinácii výhradne s manuálnou prevodovkou. Ponuku otvára benzínový turbo motor s litrovým objemom a výkonom 120 koní, nasledovaný 1,25- a 1,4-litrovými zážihovými motormi MPI s viacbodovým vstrekovaním. Najsilnejším v palete je vznetový 1,6-litrový agregát s najmenšou produkciou emisií. Rovnako ako ostatné modely automobilky bude aj Stonic predávaný so 7-ročnou zárukou, a to už v priebehu tretieho kvartálu roku 2017, po oficiálnej premiére na jesennom autosalóne vo Frankfurte.