O prepúšťaní zo závodu sa začalo vo veľkom hovoriť práve počas víkendu, kedy o situácii diskutovali na sociálnej sieti jej zamestnanci. Tí uviedli, že k výpovediam vraj malo dôjsť v pomerne krátkom čase a na prepúšťanie nemali byť údajne vopred upozornení.
Platnosť od začiatku februára
Automobilka Kia vysvetľuje, že k prepúšťaniu došlo na základe konštantného poklesu záujmu o automobily s naftovými motormi. Optimalizácia výrobných liniek v hale, kde sa diesle vyrábajú, bola podľa jej slov nutná. „V dotknutej motorárni KMS už v apríli minulého roku pristúpila k prechodu z trojzmennej na dvojzmennú prevádzku," uvádza Kia, ktorá v uplynulom roku vyrobila v porovnaní s rokom 2017 o 35 % menej naftových motorov. Dopyt po diesloch má zároveň podľa automobilky klesajúcu tendenciu.
Odbory nesúhlasia
„Organizačná zmena vstúpi do platnosti 1. februára 2019, odkedy KMS ruší 27 pracovných pozícií. Spoločnosť pristúpila k tejto situácii s plnou zodpovednosťou a ponúkla svojim zamestnancom odstupné nad rámec zákonníka práce a kolektívnej zmluvy," dopĺňa závod, ktorý, ako ďalej tvrdí, v záujme zachovania 3800 iných pracovných miest bol tento krok nevyhnutný. 27 prepustení zamestnanci boli podľa informácií automobilky informovaní o iných pracovných pozíciách v spoločnosti Hyundai Mobis Slovakia, ktorá je jej najväčším dodávateľom. Na zmeny z prostredia automobilky zareagovala aj ZO OZ KOVO KIA, ktorá vo svojom oficiálnom stanovisku upozornila, že prepustením zamestnancov malo dôjsť k porušeniu niekoľkých ustanovení zákonníka práce. Odborári v súčasnosti automobilku žiadajú o prešetrenie zmienených porušení a zároveň sú podľa vlastných slov pripravení poskytnúť zamestnávateľovi plnú súčinnosť.