„Pred časom som informoval o mojej snahe zlepšiť situáciu na križovatke na Borovej ulici pri Drevenej krave. S poslaneckým kolegom za Solinky Martinom Kapitulíkom sme žiadali odbor dopravy tvoriť riešenie kruhového objazdu alebo odbočovacieho pruhu. Zodpovedný projektant mal posúdiť, ktoré riešenie by bolo v tomto prípade vyhovujúce,“ uviedol Peter Cibulka.
Podľa autorizovaného stavebného inžiniera Petra Vonša však okružná križovatka do tohto priestoru stavebne vôbec nevojde. Musela by mať totiž priemer 36 – 40 metrov, pretože je potrebné ju navrhovať na najväčšie prípustné vozidlo, ktorým je trolejbus s dĺžkou 18 metrov. „Tento priemer križovatky tam nie je možné dosiahnuť, resp. len za cenu 3-násobných stavebných nákladov. Museli by sa totiž preložiť dve veľké šachty horúcovodu. Je tam tiež regulačná stanica plynu,“ uviedol Peter Vonš. Preto v rámci projektu riešil odbočovacie pruhy.
Aký je teda v súčasnosti stav samotnej križovatky? V prvom rade je bez odbočovacích pruhov a kapacita dopravy je tu až 5-násobne prekročená. Situácia sa tu dlhodobo neriešila, aj keď tu pribudlo množstvo budov. Poslanci preto navrhli nasledujúci postup: „V prvom rade zákaz odbočenia vľavo z Centrálnej ulice, a to k súkromnej škole paneurópskej, pretože tu každé vozidlo odbočujúce vľavo dokáže zahltiť celú križovatku. Po druhé je to zlepšenie situácie na výjazde z Borovej ulice do danej križovatky, a to tým, že sa tu vytvorí jeden samostatný odbočovací pruh doprava. A tak vozidlá idúce rovno a odbočujúce vľavo nebudú blokovať vozidlá odbočujúce vpravo,“ uviedol Peter Cibulka.
Okresný dopravný inšpektorát na základe ich iniciatívy vydal súhlasné stanovisko na vybudovanie nového odbočovacieho pruhu do Borovej ulice. Postup by mal byť pritom nasledovný: Investičný odbor mestského úradu najskôr urobí inžiniering pre stavebné povolenie, DPMŽ urobí projektovú dokumentáciu na presun stĺpa trakčného vedenia a dopravný úrad Žilinského samosprávneho kraja následne vydá povolenie. Po vydaní stavebného povolenia a vyčlenení financií môže nastať realizácia.
„Budeme sa snažiť, aby bol projekt dotiahnutý do konca čo najskôr a žiadna časť postupu sa zbytočne nepredlžovala,“ uzavrel Peter Cibulka.