Žilinský Večerník

24. november 2024 | Emília
| -4°C

Spravodajstvo

Kvetinárstva taktiež s nechceným šokom: Zaniknú v Žiline po druhej vlne ďalšie prevádzky?

V najlepšom týždni roka hlásili otvorené, no ich produkt na dračku vôbec nešiel. To je prípad mnohých podnikateľov v sekcii služby, i keď z nich najviac v minulom týždni vyčnievali kvetinárstva. Neexistujúce dušičky pripravili aj žilinské prevádzky o riadne tržby.

04.11.2020 | 13:26

Ako sa s aktuálne nelichotivou situáciou počas uplynulého týždňa vyrovnávali žilinské kvetinárstva sme zisťovali v predajni Kvetinky u Tinky, ktorá sídli na Národnej ulici. „Obchod som nechala otvorený, som v ňom sama, zamestnanci zostali doma a čerpali dovolenky. Dušičky sú pre kvetinárov niečo ako pre hotely a lyžiarske strediská zlatý týždeň. No práve tržby z dušičkového obdobia pomáhajú mnohým kvetinárstvam pokryť náklady v najslabších mesiacoch v roku, čo je január a február,“ prezradila pre Žilinský večerník majiteľka Martina. V Žiline je viac než 30 kvetinárstiev, niektoré prevádzky už počas prvej vlny zanikli. „Verím a dúfam, že túto druhú vlnu ustojíme všetci. Nám veľmi pomáhajú stáli zákazníci, za čo im patrí veľká vďaka. Ľudia nenakupujú kytičky, či dušičkové aranžmány v nákupných centrách ci hypermarketoch, ktoré môžu aj v tomto čase v rámci nákupu navštíviť, ale si u nás objednávajú formou donášky. Určite nie v takých množstvách ako pred obmedzením pohybu, ale ich podpora nám dáva silu a chuť tvoriť ďalej,“ doplnila majiteľka s optimistickým hlasom, pričom o nadšení sa hovoriť nedá. „Táto situácia sa dotkla všetkých. Či je to majiteľ obchodu, predavačka, zákazník. Ale všetko zlé je aj na niečo dobré. Ja som v sebe objavila ešte viac pokory a trpezlivosti. Som matka troch detí, už keď zostali prvé mesiace doma, prišlo na dištančné vzdelávanie, bolo treba skĺbiť prácu s prípravou na vyučovanie. Museli sme si i doma nájsť systém, aby sme to bez ujmy na duševnom zdraví vydržali. Deti sa museli naučiť viac pomáhať a navzájom spolupracovať, aby som sa mohla venovať obchodu, donáškam. Ja som mala viac času objavovať domácich dodávateľov. Tak som napríklad objavila Aďu, našu teraz už dvornú keramikárku z Trenčína. Jej práca si u našich zákazníkov našla svoje stabilné miesto, stále vymýšľa niečo nové. Už teraz sa tešíme na jej vianočnú kolekciu. Pomohli sme si tak navzájom, nakoľko ja sa nemusím báť, či objednaný tovar zo zahraničia dorazí, či sa zas neuzatvoria hranice a Aďa, ktorá prišla o všetky zárobky, nakoľko trhy, jarmoky a iné verejné podujatia sú zrušené ma istý aspoň nejaký príjem. A týchto ľudí, s ktorými spolupracujeme je viac a verím, že to bude pokračovať a budeme sa tak nejak navzájom v tejto dobe podporovať.“

Autor: Juraj Vnuk, redaktor

Foto: archív autora

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod