Skupina sa okrem toho vyznačuje netradične veľmi pestrým zastúpením jednotlivých značiek. Niektoré z nich, ako napríklad Jeep, sú na výslní a predpovedá sa im svetlá budúcnosť. Iné to majú, ako sa hovorí, nahnuté a balansujú doslova nad hranicou odchodu na automobilový cintorín. Najlepším príkladom z druhej skupiny je bezpochyby značka Lancia, jedna z najstarších talianskych automobiliek založená už v roku 1906.
Ešte pred pár rokmi mala práve Lancia ambíciu plniť úlohu akejsi luxusnej divízie v koncerne FCA. Po stiahnutí značky Chrysler z európskeho priestoru sa s logom Lancia aj u nás ďalej predávali preoblečené modely Chrysler 300 alias Lancia Thema alebo Chrysler Voyager ako Lancia Voyager. Tento strategický ťah sa ukázal neskôr ako obrovský prešľap a o bezpohlavných „Američanov“ s talianskym pasom jednoducho nebol žiadny záujem.
Značke Lancia neskôr ostal v ponuke jediný model. Reč je o automobile Lancia Ypsilon, s ktorým sa prednedávnom značka stiahla výhradne už len na domáci taliansky trh. Isté je, že súčasný Ypsilon je na konci svojho životného cyklu a o tom, čo bude ďalej so značkou Lancia, sa prakticky vôbec nehovorí. Mnohí ale napriek tomu stále spomínajú na slávne časy modelov, akými boli Stratos či Delta. Tie patrili v 90. rokoch minulého storočia k najúspešnejším účastníkom majstrovstiev sveta rely.
Aktuálne sa o slovo prihlásila talianska spoločnosť s názvom Automobili Amos. Tú založil automobilový pretekár a nadšenec Eugenio Amos. Práve táto manufaktúra chce v najbližšom čase znova vypustiť do sveta reinkarnovaný model Lanciu Delta. V tomto prípade pod názvom Delta Futurista. V malosériovej výrobe 20 exemplárov pôjde o komplexnú prestavbu klasického hatchbacku do moderného šatu. Najmarkantnejšou zmenou je prestavba karosérie pôvodnej 5-dverovej na športovú 3-dverovú. Do výbavy tak pribudnú prvky typické pre dnešné vozidlá, a to všetko pri zachovaní čo najautentickejšej podoby. Vylepšeniam sa, samozrejme, nevyhol ani motor pod prednou kapotou. Znovuzrodená Delta disponuje prepĺňaným benzínovým 2-litrom s výkonom 330 koní. Samozrejmosťou bude aj pohon všetkých štyroch kolies.
Moderná Delta bude vznikať na základe precíznej ručnej výroby. Mimoriadne šokujúca je v tomto prípade aj cenovka. V Automobili Amos si totiž svoj model Delta Futurista cenia minimálne na 300 000 eur. -