Fiat Punto sa v sériovej podobe objavil už v roku 1993. V tých časoch išlo o priameho nástupcu veľmi populárneho modelu Fiat Uno. Obrovský komerčný úspech nového modelu sa dostavil prakticky okamžite. Podpísal sa pod to predovšetkým atraktívny dizajn z pera Giugiara, s príznačnými zadnými svetlami, v tých časoch nevšednou vertikálnou orientáciou. Samozrejme, Punto bodovalo aj priaznivou cenou, vzhľadom na následne nadobudnutú hodnotu, teda atribútom, ktorý bol pre značku Fiat vždy príznačný. Veľkým úspechom prvej generácie bolo aj víťazstvo v ankete Európske auto roka 1995.
Okrem 3- až 5-dverovej karosérie ponuku neskôr doplnil aj štýlový malý kabriolet s platennou strechou. Pod túto verziu sa podpísal iný slávny predstaviteľ dizajnového domu, konkrétne Bertone. Po niekoľkých rokoch od začiatku výroby sa stal z modelu Punto na istý čas dokonca absolútne najžiadanejší automobil na starom kontinente. Na úspech prvej generácie dokázal plynulo nadviazať aj nástupca z roku 1999. Jeho evolučný dizajn už vznikal ale priamo v automobilke Fiat. Tretia generácia z roku 2005 bola opäť revolučná. Fiat ju dokonca nazval veľkolepo ako Grande Punto. Dizajn nového modelu bol opäť zverený do rúk renomovaného a rešpektovaného Giugiara. Výsledok na seba nenechal dlho čakať. Nadčasový dizajn Grande Punto totiž z nášho pohľadu v tých časoch doslova o niekoľko rokov predbehol dobu. Ďalšia citeľná modernizácia prišla v roku 2009. Fiat opäť pozmenil názov a z Grande Punto sa stalo Punto Evo. Už po dvoch rokoch sa však Taliani v rámci ľahkého faceliftu opäť vrátili k pôvodnému jednoduchému názvu Punto. V tomto prípade išlo o posledný svetlý záblesk kariéry tretej generácie modelu Punto. Tá s postupnými ľahkými modifikáciami vydržala vo výrobe až do dnešných dní. Posledné roky sa intenzívne špekulovalo o nástupcovi tohto legendárneho modelu. Doslova na spadnutie už bol príchod juhoamerickej verzie Fiat Argo, ktorá sa po niekoľkých vylepšeniach mala predávať aj v Európe. Samotný koncern Fiat ale v tých časoch prechádzal komplikovaným obdobím a potácal sa nad priepasťou bankrotu. O priamom nástupcovi sa nezmienil ani nedávno zosnulý šéf koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) Sergio Marchionne, keď pred pár týždňami svetu ešte stihol predstaviť plány koncernu FCA na najbližších 5 rokov. Len pripomeňme, že Fiat má momentálne medzi malými autami dvoch zástupcov. Okrem legendárneho a ikonického modelu 500 to je aj o niečo väčší model Fiat Panda. Na druhej strane sme presvedčení, že svoju klientelu by si určite našiel aj nástupca modelu Punto.
Na to, či sa k odvážnemu kroku s pokusom o nahradenie legendy odhodlá nové vedenie koncernu FCA, si musíme ale ešte nejaký čas počkať. Posledné modely Fiat Punto zbiehali z výrobných liniek talianskeho závodu Melfi. Produkciu modelu Punto v tomto prípade nahrádzajú vynovené modely Jeep Renegade a Fiat 500X.