Žilinský Večerník

23. november 2024 | Klement
| -8°C

Kultúra

Ľubomír Herko vás pozýva do reštaurácie HU:MAN na Kačací pochod

Patria k jeseni rovnako ako predlžujúce sa večery, pečené gaštany, poletujúce šarkany, či prechádzky pestrofarebným lesom – husacie a kačacie hody.

11.10.2016 | 11:44

Executive cheaf Ľubomír Herko a šéfkuchár Michal Vajda, pod ktorých krídlami začal od októbra prvý ročník Kačacieho pochodu (husacie a kačacie hody) v novootvorenej reštaurácii HU:MAN v areáli eXtreme park na Vodnom diele Žilina vám odporúčajú vyhradiť si na gurmánsky zážitok niekoľko hodín a zabezpečiť si odvoz. Obaja sa zhodujú, že Kačací pochod v HU:MANE je o zážitku, nie o zahnaní hladu. V spojení so štýlom a pohodou dýchajúcou v reštaurácii, jedinečná a neopakovateľná atmosféra pri toskánskej olive a k tomu voňavé a chrumkavé gastronomické špeciality v spojení s kvalitným vínom vo Vás zanechajú naozaj jedinečný zážitok. Kačací pochod 2016 v reštaurácii HU:MAN trvá od začiatku októbra do konca novembra a podľa slov Ľubomíra Herka sa máte naozaj na čo tešiť. Viac informácií o Kačacom pochode nájdete na stránke www.human.sk.

Pre pochopenie filozofie reštaurácie HU:MAN a navnadenie tej správnej atmosféry na Kačací pochod sme požiadali pána Herka o krátky rozhovor.

Pán Herko, vieme, že v reštaurácii HU:MAN ste pôsobili už pred samotným otvorením reštaurácie. Aké sú Vaše pocity od začiatku spustenia prevádzky až dodnes?
Moje pocity sú stále veľmi zmiešané. Uvedomujem si, že máme obrovskú príležitosť, pretože trh ako je Žilina je otvorený novej gastronómii. Ambície, ktoré od začiatku máme, sú cieľavedomé, ale zároveň opatrné. Najnáročnejšia je pre mňa práca s ľuďmi, ktorí síce majú skúsenosti v gastronómii, ale keďže sme si zvolili cestu zážitkovej kuchyne, potrebujeme ich prácu povzniesť na profesionálnejšiu úroveň. Počas 5 mesiacov s nimi neustále pracujeme, staráme sa o ich vzdelávanie, pretože dobrá reštaurácia je nielen o kvalitnom jedle, ale aj o službe, ktorú poskytnú naši ľudia. Dnes som vďačný, že sme konečne zastabilizovali personál, ktorý zodpovedá našej ideológii. Každá reštaurácia, ktorá sa otvára, je ako dieťa, ktoré treba naučiť chodiť a neustále vychovávať. S reštauráciou HU:MAN mám jasný a ambiciózny cieľ a aj keď viem, že je veľký, tak sa spolieham na to, že doteraz sa mi pri rozbiehaní akejkoľvek prevádzky splnil do bodky.

Na jeseň ste si pripravili Kačací pochod. Na čo sa môžu zákazníci tešiť a čím sa bude líšiť Váš Kačací pochod od podobných husacích a kačacích hodov?
Originálny a výnimočný je pre mňa hlavne v tom, že mi pomáhajú ľudia, ktorí doteraz samotnú ideu Kačacieho pochodu, ako ani kampaň tohto druhu, nikdy neriešili. V tom je to originálne. Čo sa týka gastronómie, tak si dovolím tvrdiť, že za roky, počas ktorých pôsobím v tejto oblasti, som sa naučil nielen perfektné spracovanie dobrého jedla, ale aj tradíciu spojenú s modernou kuchyňou. Filozofiou reštaurácie HU:MAN je aj kvalita surovín. Na Kačací pochod máme človeka, ktorý nám dochováva kačky a husi, ktoré ponúkame. V neposlednom rade spomeniem servis. Náš personál je naučený rozprávať sa so zákazníkmi a reagovať na ich požiadavky. Myslím, že aj v tom sme jedineční.

Máte pocit, že Slováci dnes už vedia oceniť kvalitnú gastronómiu a vyberajú si reštaurácie skôr podľa kvality a originality ponúkaných jedál ako podľa cien?
Slováci sú stále konzervatívnejší. Neplatí to len v gastronómii, ale vo všetkom. Väčšina ľudí má obrovské vízie do budúcnosti ako dobre žiť, ale zabúdajú pri tom na kvalitnú gastronómiu, ktorá je ich zdravím. Preto sa voláme HU:MAN, varíme zdravšie, z kvalitných a čerstvých surovín, čo je našou ideológiou. Čo sa týka cien, tak stále sa nájde viac tých, ktorí sa rozhodujú podľa kvantity a ceny, ako tých, ktorí si vyberajú kvalitnú kuchyňu, za ktorú sú ochotní priplatiť. Avšak za 23 rokov v gastronómii musím zhodnotiť, že aj tento aspekt sa postupne mení a slovenská gastronómia a ľudia sa posúvajú pomalými krokmi vpred a verím, že sa tento proces nezastaví. Ľudia by sa naozaj mali viac zamýšľať nad svojimi stravovacími návykmi, ako nám to ukázali Francúzi, Taliani, Španieli a aj Číňania sú v tomto dokonalí. Myslím si, že ak chceme byť konkurencieschopní v gastronómii ako krajina, mali by sme začať konzumovať a stolovať ako ľudia, ako „niekedy“.

Je na Kačací pochod potrebná rezervácia vopred alebo ponúkate kačacie menu aj počas bežnej prevádzky reštaurácie?
V prípade, že má klient záujem o celú hus alebo kačku, tak je potrebné vykonať rezerváciu min. 24 hodín vopred. Čo sa týka dennej ponuky, tak tá počas Kačacieho pochodu štandardne obsahuje kačacie stehná a kačacie prsia, kde využívame techniku konfitovania a robia sa ako minútky. Takže, keď otvorí zákazník dvere a má chuť na kačacinu, tak si ju môže dať. Podotýkam však, že na celú kačku alebo hus sa musí ohlásiť vopred. Dokonca na našej webovej stránke www.human.sk môže zákazník využiť online rezervačný systém.

Kde vidíte reštauráciu HU:MAN o niekoľko rokov? Má slúžiť ako bežná reštaurácia alebo je Vašou ambíciou ponúknuť zákazníkovi niečo výnimočné?
Reštauráciu HU:MAN vidím o niekoľko rokov ako najlepšiu reštauráciu v Žiline (ospravedlňujem sa ostatným prevádzkam). Verím, že o nás bude vedieť celé Slovensko a keď pôjde ktokoľvek okolo, príde si pochutnať na našich jedlách. Rozhodli sme sa poriadne začať a už nikdy neskončíme. Máme personál, na ktorom pracujeme a veríme, že aj ten nás podrží. Čo sa týka kuchyne na čele so šéfkuchárom Michalom Vajdom, aj tu sa neustále snažíme vylepšovať receptúry, ponuku jedál a nezabúdame sledovať trendy v gastronómii. Stále sa držíme konceptu moderného prevedenia prepojeného s tradíciou.

Pán Herko na záver ešte jedna otázka. Vieme, že súčasťou areálu eXtreme park na Vodnom diele Žilina, kde sa reštaurácia HU:MAN nachádza, je aj posilňovňa CROSSbeFIT. Otestovali ste tu už svojho športového ducha?
Nakoľko sú vo vedení spoločnosti, kde momentálne pôsobím, samí športovo založení ľudia a priamo v areáli eXtreme park je multifunkčný gym CROSSbeFIT, tak som sa s jedným z majiteľov stavil, že počas dvoch týždňov vydržím cvičiť a dodržím stravovací plán. Tréner z CROSSbeFIT mi urobil diagnostiku a podľa výsledkov mi pripravil "jedálniček" na mieru a vypracoval tréningový plán zameraný na spaľovanie tuku a zvýšenie celkovej kondície. Stávku som vyhral, aj keď sa musím priznať, že boli to obrovské muky, keďže človek 20 rokov konzumuje najrôznorodejšie jedlá, ktoré sú niekedy aj tučnejšie. Musel som sa prepnúť a po dvoch týždňoch som nielen vyhral stávku, ale zvíťazil som vlastne aj sám na sebou. Z jedálneho lístku, ktorý v reštaurácii HU:MAN máme, som z bežnej ponuky prešiel na menu pre športovcov, ktoré tiež ponúka. Samozrejme, že ma to motivovalo ďalej, keďže som schudol počas tých dvoch týždňov 4 kg tuku. K dnešnému dňu je to už mesiac a pol, chodím pravidelne cvičiť do CROSSbeFIT. S trénerom som si dal cieľovú rovinku mojej váhy 93 kg, tak držte palce. Myslím, že celé toto zaujímavé i keď náročné obdobie je pre mňa nová etapa nielen v živote, ale aj v "kuchárčine". V každom prípade som sa do toho celého zamiloval, beriem túto výzvu stále s pokorou a verím, že vydržím. Zároveň ďakujem celej firme, že ma v zdravom životnom štýle podporuje, aj keď viem, že v období Kačacieho pochodu budeme musieť krotiť naše chute všetci.

Veríme, že sa necháte zlákať túžbou po chrumkavej a šťavnatej kačacinke s domácimi lokšami, lahodnej pečienke rozplývajúcej sa na jazyku a dúškoch skvelého vínka, ktoré dotvorí excelentný kulinársky zážitok. Nezabudnite, že Kačací pochod v reštaurácii HU:MAN je o zážitku, nie o zahnaní hladu.

Zdroj: HU:MAN

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod