Žilinský Večerník

25. november 2024 | Katarína
| -6°C

Spravodajstvo

Menia čínske obchody majiteľov, aby zabránili reklamáciám?

Žilinčanka Lucia chcela reklamovať tovar zakúpený v čínskom obchodíku v centre mesta. Keď však prišla na miesto, zostala zaskočená. Majitelia sa totiž zmenili a nikde nenašla ani len zmienku o tom, kde a akým spôsobom si bude môcť reklamáciu uplatniť. Čo teraz?

20.04.2014 | 19:19

ŽILINA. „Na dverách aj pri pokladni som si všimla nápis, že reklamácie od pôvodného majiteľa neprijímajú. Nikto z personálu mi ani nevedel povedať, čo mám robiť. Neviem, či to nemôže byť podvodné konanie, že tieto obchody takto rýchlo zmenia majiteľov, aby sa zbavili povinnosti vybavovať reklamácie. Čo mám teraz robiť?“ obrátila sa na nás čitateľka Lucia.

Žilinský večerník sa obrátil na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Jej hovorkyňa Danuša Krkošová nás informovala: „Pri zrušení prevádzkarne je predávajúci povinný informovať najneskôr sedem dní pred zrušením prevádzkarne umiestnením oznamu na mieste, kde je uvedená prevádzková doba, o tom, kde a kto je povinný vyrovnať záväzky voči spotrebiteľom. Najmä to, kde môže spotrebiteľ uplatniť svoju reklamáciu, a o dátume zrušenia prevádzkarne. Predávajúci o tom zároveň písomne informuje obec, na ktorej území je prevádzkareň umiestnená. Obec je povinná na požiadanie tieto informácie poskytnúť spotrebiteľovi.“

Takže so žiadosťou o informáciu, kde si uplatniť reklamáciu, by ste sa mali obrátiť na mesto Žilina. Funguje to tak aj v skutočnosti? Podľa VZN mesta je podnikateľ povinný písomne ohlásiť ukončenie činnosti prevádzkarne mestu Žilina najneskôr do 15 dní odo dňa jej zrušenia na tlačive vydanom príslušným odborom mestského úradu.

„Od začiatku roka do 2. apríla nám bolo doručených 84 takýchto oznámení. Nie každý podnikateľ si však túto oznamovaciu povinnosť splní,“ uviedol hovorca Pavol Čorba. Takže by sa pokojne mohlo stať, že Lucia sa k tomu, kto by mal jej reklamáciu vybaviť, nedopátra. Deje sa to však vraj len výnimočne.

„Na tlačive je miesto vyhradené na uvedenie kontaktu na osobu, na ktorú sa môžu spotrebitelia obrátiť v prípade reklamácie. Vo väčšine prípadov tento kontakt obchodníci uvádzajú. Občania mesta môžu v prípade potreby kontaktovať odbor kultúry, športu, cestovného ruchu a miestneho rozvoja MsÚ v Žiline,“ uzavrel Pavol Čorba.
 

Michal Filek
Ilustračná snímka

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod