„Vidím, že práce nejdú tak, ako by som si predstavoval. Stále síce platí zmluvný termín dokončenia, ale vnímam medializované snahy zhotoviteľa stavby a tie ma navádzajú k myšlienkam, že niečo sa deje nekorektne, pretože nie je dôvod na to, aby bola stavba predĺžená o ďalšie tri roky,“ uviedol minulý týždeň primátor na tlačovej konferencii.
Igor Choma, podľa vlastných slov, začína cítiť snahu o zvýšenie ceny. Zastáva však názor, že cena výstavby nemôže byť zvýšená, pretože taký podrobný geologický prieskum, ako bol urobený v tomto tuneli prostredníctvom prieskumnej štôlne, nebol urobený v žiadnom inom tuneli na Slovensku. „Každý jeden meter prieskumnej štôlne bol zdokumentovaný. Ak sa razí tunelová rúra o 20 metrov ďalej, nemôže byť geológia zásadne iná, to vám povie každý geológ. Jediné, čo sa nedá odhadnúť, je spodná voda. Všetko ostatné je o akejsi neschopnosti,“ uviedol.
Igor Choma do polovice minulého roka, kedy sa funkcie vzdal, pôsobil ako predseda dozornej rady Národnej diaľničnej spoločnosti. V minulosti bol aj jej riaditeľom. V decembri 2015 bol na stavbe na kontrole. „Raziace práce v tuneli majú sklz, ale tam sa to dá dohnať. Zistil som však, že sa neplnia termíny na vonkajších častiach, teda na mostných objektoch. Tam nie sú urobené ešte ani základy a stĺpy. Preto som na zastupiteľstvo (v pondelok 24. 4. sa skončilo po uzávierke tohto vydania) inicioval materiál, a tak žiadam poslancov, nech vyzveme ministra dopravy, aby nepoľavoval v podmienkach, ktoré boli zazmluvnené a aby stavba bola dokončená v pôvodnom termíne. Predlžovať zložitú dopravnú situáciu, ktorá dnes v Žiline je a sústavne sa zhoršuje, o ďalšie tri roky, si nedokážem ani len predstaviť,“ uzavrel Igor Choma.