Žilinský Večerník

22. november 2024 | Cecília
| -4°C

Z regiónu

Mesto zakúpilo nové pódium

Možno ste to zaregistrovali. Na Mariánskom námestí sa toto leto vymenilo staré pódium za nové.

21.09.2016 | 09:23

„Nové pódium na Mariánskom námestí bolo zakúpené v súlade so schváleným rozpočtom mesta na rok 2016. Výška investičných nákladov na zakúpenie pódia bola 32 292 eur. Staré pódium mesta Žilina má 17 rokov, bolo zakúpené v roku 1999. Jeho rozmery sú 5 x 8 m a pre niektoré vystúpenia, najmä tanečných súborov a orchestrov, je jeho plocha limitujúca nielen rozmerom, ale hlavne stabilitou. Pódium sa využíva najmä počas žilinského Kultúrneho leta a v prípade potreby je často premiestnené aj na Námestie A. Hlinku, čo je niekedy najmä z hľadiska časového, personálneho a prepravy dosť problematické,“ uviedol nás do problematiky hovorca mesta Pavol Čorba.

Nové pódium má samostatnú strechu s rozmermi 10 x 8 m a manipulácia je pomocou kľuky. Samotné pódium má stále rozmer 8 x 5 m, ale v prípade potreby sa môžu k nemu doplniť praktikáble na 10 x 8 m tak, aby sa vytvorili optimálne podmienky pre väčšie súbory. „V súčasnej dobe teda vieme zabezpečiť prípadne aj dve kultúrne podujatia v jeden deň vo svojej réžii, pretože s využitím starého pódia stále počítame, a to na Námestí Andreja Hlinku, prípadne na športové podujatia,“ dodal hovorca.
Nové pódium je riešené tak, že kotvy sú zabetónované priamo na Mariánskom námestí, takže s novým pódiom počítame len v tomto priestore. Staré pódium je možné si prenajať, tak ako to bolo aj v minulosti.

KAŽDÝ ROK SA SNAŽIA NIECO VYLEPŠIT
Už niekoľko týždňov sa využíva v rámci podujatia Kultúrne leto.
„V tomto roku sme pripravili o niečo viac podujatí ako v roku minulom.
V programe je cyklus koncertov v rámci Mariánskeho leta, Hudobná streda – cyklus koncertov dychovej hudby v hudobnom altánku, tradičné podujatia a športové podujatia. Tiež je široká ponuka filmov letných kín – Námestie A. Hlinku, Bažant kinematograf, Stanica Záriečie. V programe sú aj projekty, na ktorých spolupracujeme s partnermi. Ponuka je široká a každý, kto má chuť, si nájde svoj žáner. Každý rok sa snažíme niečo vylepšiť. V tomto roku bol prvýkrát použitý model žánrových koncertov v rámci Mariánskeho leta spojený so školou swingu, brazílskych tancov a folklórnych tancov v rámci jednotlivých workshopov,“ menuje vedúca odboru kultúry Ingrid Dolníková.
Poniektorí si však sťažujú na slabú propagáciu. „Čo sa týka propagácie, sme jedno z mála miest, ktoré má vlastnú web stránku kultúrneho leta www.kulturneleto.eu, mesto, ktoré vydáva na začiatku brožúru s celkovým programom až do 7. októbra, kedy končíme s open-air akciami. Počas troch mesiacov sú umiestnené citylighty na zastávkach MHD a plagáty na jednotlivé podujatia,“ dodáva.
Brožúrok vyšlo 3-tisíc a citilightov je 40. Okrem médií využilo mesto aj spoty vysielané z radnice na Mariánske námestie.
Organizátori majú na Kultúrne leto už niekoľko rokov nemenný rozpočet.
Navyše získavajú finančné prostriedky aj podávaním projektov, napríklad sa zapojili do projektu v rámci predsedníctva EÚ. „V tomto roku sme kúpili aj nové, modernejšie pódium, čo nám umožnilo lepšiu koordináciu podujatí, nakoľko ho nemusíme presúvať, keď sa akcia koná na Námestí A. Hlinku, prípadne niekde inde. Šetrí nám to svojím spôsobom aj financie. Taktiež je pódium variabilné, lebo v prípade potreby vieme plochu zväčšiť, čo nám umožňuje aj veľkosť strechy,“ vysvetľuje Ingrid Dolníková.
Ľudia radi porovnávajú a niektorým sa nezdá byť tohtoročný program tak žánrovo pestrý ako minulý rok. Aký bol kľúč na výber interpretov? „Odpovedala by som asi v tomto duchu: Neviem, aké majú uvedení občania kritériá na program kultúrneho leta. V skutočnosti nevieme pozvať na námestie kapelu Elán alebo Red hot chili peppers, na to nám náš rozpočet naozaj nestačí a je to skôr parketa pre festival alebo arénu, kde sa za koncerty platí. Kultúrne leto je však o pohodovej letnej hudbe, ktorá vytvára príjemnú atmosféru počas letných dní. Naším kritériom je kvalita interpretov a súborov, samozrejme, ide aj o spojenie žánrov v rámci jedného večera. Myslím, že aj v tomto roku sa nám to podarilo a kto chcel, si našiel to svoje. Nemáme pocit, že to bolo tento rok slabšie, stačí nahliadnuť do programového letáku,“ uzatvára šéfka kultúry v Žiline.

Foto: Veronika Cvinčeková

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod