Tie produkujú menej emisií, a teda predstavujú aj menšiu záťaž pre životné prostredie a svet okolo nás. Kým niektorým výrobcom takáto filozofia vyslovene svedčí, pri iných si „zelené“ autá dokážeme predstaviť už o niečo ťažšie. Presne do druhej spomínanej kategórie patrí aj značka Subaru.
Výrobca s plejádou v znaku ide takpovediac hlavou proti múru a veľa vecí si robí, jednoducho povedané, po svojom. Pre túto automobilku je už od nepamäti typický predovšetkým symetrický pohon všetkých kolies, motory typu boxer, ako aj zvýšený dôraz kladený na bezpečnosť. A práve tu môže v budúcnosti nastať menší problém. Dokážete si predstaviť ekologicky zamerané Subaru, ktoré zároveň nestratí nič zo svojej originálnej DNA či vlastnej identity?
S hybridmi v Subaru experimentovali už v roku 2014. Vtedy uzrel svetlo sveta model XV Crosstrek. V dnešnom ponímaní by sme v tomto prípade hovorili o tzv. mild hybride, kde elektromotor so skromným výkonom 10 kW asistoval klasickému spaľovaciemu motoru. Sám však vozidlo poháňať nedokázal. Aktuálna doba a prísne emisné limity prispeli k rozhodnutiu, že Subaru Crosstrek sa vráti v novej, predovšetkým oveľa zmysluplnejšej verzii. Za označením Crosstrek sa principiálne skrýva aj u nás dobre známy model Subaru XV. V tomto prípade ale ide o plug-in hybrid s modernou technikou. Ako dôležitý základ poslúžila nová modulárna platforma SGP (Subaru Global Platform), na ktorej stojí dnešné XV, ako aj model Impreza. Práve nová zástavba už od počiatku myslela aj na implementáciu hybridných verzií. Prvou lastovičkou v tomto smere je práve model Subaru Crosstrek Hybrid. Plug-in hybridný crossover vznikal v úzkej spolupráci so značkou Toyota, ktorá je dlhodobým lídrom medzi výrobcami hybridných vozidiel. Značke Subaru sa napriek tomu podarilo zachovať svoju unikátnosť, na ktorej si veľmi zakladá. Aj hybridnú novinku totiž primárne poháňa priečne uložený zážihový motor typu boxer. Výrazne mu ale pomáha až dvojica elektromotorov s obchodným označením StarDrive. Zachovaná podľa očakávania zostala aj typická automatická prevodovka typu CVT. Tá sa k hybridnej sústave dokonca ideálne hodí. Subaru zatiaľ neprehradilo presný výkon hybridnej sústavy. Pri plnom nabití batérií by však Crosstrek Hybrid mal zvládnuť aspoň 27 kilometrov čisto na elektrinu. Spotreba paliva by sa v priemere mala pohybovať len tesne nad hranicou troch litrov na každých 100 kilometrov. Pre mnohých predstavuje ešte dôležitejšiu informáciu ako dojazd na elektrinu fakt, že aj napriek tomuto zásahu sa podarilo v plnej miere zachovať symetrický pohon všetkých kolies, ako aj terénny režim X-Mode.
Po vizuálnej stránke je nový plug-in hybrid od Subaru takmer na nerozoznanie od modelov s konvenčným pohonom. Okrem špeciálneho modrého farebného odtieňa pribudlo viac modrej farby aj v prednej časti. Samozrejmosťou sú i štítky s nápismi plug-in hybrid či špeciálny dizajn kolies z ľahkých zliatin. Novinka sa prvýkrát oficiálne ukáže zrejme na blížiacom sa autosalóne v Los Angeles. Na začiatok sa počíta len s predajom na americkom trhu. S veľkou pravdepodobnosťou sa ale tento model neskôr objaví aj v Európe, a teda aj na našom domácom trhu.