Ako prvý príklad uvádzame značku Prikázaný smer jazdy na križovatke Jána Milca a Vojtecha Tvrdého. Tá vodičom určuje, že môžu odbočiť len vľavo, často sa však nájdu takí, ktorí idú aj rovno, smerom ku Národnej ulici. „Značka C3 – prikázaný smer jazdy vľavo bola k značke P2 – Stoj, daj prednosť v jazde pridaná len pred nedávnom. Vstup na koniec Ulice J. Milca v smere k Národnej bol z križovatky pôvodne povolený aj v priamom smere, pričom dôvod súčasného obmedzenia nám nie je zrejmý. Súčasné značenie sa javí ako nelogické, pretože za križovatkou, kde Ulica J. Milca pokračuje, nie je dopravným značením vjazd zakázaný. Ideálnym riešením by bolo nahradenie súčasnej značky značkou Zákaz odbočovania vpravo. Pri takomto type križovatky nemá zákaz priamej jazdy vplyv na zmenu počtu kolíznych bodov v priestore križovatky,“ hodnotí chyták číslo 1 Miloš Zuziak z Výskumného ústavu dopravného v Žiline.
Ako neviditeľná sa javí aj značka Zákaz odbočenia vľavo pred križovatkou pod Auparkom. K zmene dopravy tu došlo ešte v roku 2012, no niektorí vodiči, najmä cezpoľní, ju stále neregistrujú. „V prípade zákazu odbočenia pod Auparkom je z dopravného hľadiska pri značení všetko v poriadku. Tento zákaz je navyše umocnený vodorovným dopravným značením a svetelnou signalizáciou, ktorá nenaznačuje možnosť odbočenia vľavo. Odbočovať do zákazu zvyknú nepozorní a cudzí vodiči, ktorí sa zaradia do ľavého pruhu v domnienke, že je vyhradený i pre ľavé odbočenie,“ zmieňuje sa Miloš Zuziak. Vodiči neznalí pomerov často ignorujú aj značku Daj prednosť v jazde pred výjazdom z Kysuckej cesty smerom na Čadcu či Bratislavu.
Toto miesto bolo dejiskom už mnohých ľahkých i ťažších dopravných nehôd. „Z pohľadu vodičov je na tomto mieste potrebná obozretnosť a opatrnosť, pretože premávka na križovatke je hustá a vozidlá odbočujúce z cesty II/583 (Ľavobrežná, pozn. redakcie) a rovnako i vozidlá pokračujúce v jazde po tejto ceste majú pomerne vysokú rýchlosť,“ radí odborník na dopravu.
„Na záver je potrebné zdôrazniť, že zmeny v organizácii dopravy reagujú zvyčajne na výskyt problémových situácií a pri ich realizácii je potrebné pristupovať citlivo. Z pohľadu vodičov sa zasa očakáva, že budú dopravnú situáciu pozorne sledovať a rešpektovať bez toho, aby spáchali dopravný priestupok z nepozornosti alebo za účelom skrátenia si času jazdy,“ dodáva Miloš Zuziak.