Pracovná skupina sa zaoberala očakávaným dopravným problémom, ktorým sa mesto nevyhne po spustení diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – Žilina, ďalej pripravovanou investíciou železničného uzla Žilina, ale aj otázkou budúcich investícií do dopravnej infraštruktúry v regióne – napríklad štvrtého mestského okruhu a prepojenie komunikácie z podniku KIA na cestu I/18 do Martina či majetkovoprávne vysporiadanie niektorých dopravných stavieb v meste.
„Problémy majú jedného spoločného menovateľa, a tým sú výrazné meškanie stavby D1 cestného tunela Višňové a rozostavanosť diaľnice D3. Sú to dva zásadné problémy, ktoré vygenerovali množstvo ďalších dopravných komplikácií, ktoré dnes v Žiline máme. Máme obavy, čo spustí otvorenie diaľničného privádzača Lietavská Lúčka – Žilina ešte pred dobudovaním a otvorením tunela Višňové, čo sme aj intenzívne komunikovali. Zaujíma nás, aké aspoň čiastočné riešenia vieme v tejto chvíli nájsť,“ uviedol po stretnutí primátor Peter Fiabáne. Ideálne riešenie, dokým sa nesprevádzkuje tunel Višňové, podľa neho momentálne nie je.
„Obavy máme aj z pripravovanej investície súvisiacej so železničným uzlom v Žiline. Na to, aby sa stavba vôbec mohla začať, chýba v tejto chvíli jeden podpis zo strany majiteľa autobusovej stanice. Ak nebude, otázkou zostáva, čo bude ďalej s celým projektom,“ skonštatovala hlava radnice.