Žilinský Večerník

22. november 2024 | Cecília
| -5°C

Poradňa

Na toto nezabudnite, ak chcete eshop s vlastným skladom

Internet zjednodušil mnohé aspekty našich životov. Napríklad aj nakupovanie rôznorodého tovaru. Veď čo môže byť jednoduchšie, ako si niekoľkými kliknutiami tovar objednať a potom len počkať na to, keď vám príde k dverám?

11.04.2024 | 16:37

Internet zjednodušil aj predaj, ale nie úplne

Platí to aj opačne. Internet umožnil predajcom oslovovať násobne viac ľudí, ako kedy dokázali pri „kamennom“ predaji. Nemyslite si však, že predávať tovar cez internet je len o tvorbe eshopu. Predaj totiž prebieha takpovediac virtuálne, ale tovar je predsa reálny a preto potrebuje aj reálne priestory na skladovanie.

Toto skladovanie síce nemusí riešiť priamo eshop, keďže predávať tovar je možné aj prostredníctvom dropshippingu alebo je možné využívať fulfillment, ale väčšina eshopov u nás sa rozhodne pre vlastné skladové priestory. Preto si teraz prezradíme niekoľko základných vecí, na ktoré pri zriaďovaní vlastného skladu rozhodne netreba zabudnúť. A to bez ohľadu na to, či chcete predávať oblečenie, elektroniku alebo napríklad oleje do mechanických prevodoviek (či čokoľvek iné).

Legislatíva, povolenia a poistenie

V prvom rade je určite potrebné dôkladne si naštudovať relevantnú legislatívu, ktorá sa fungovania skladu týka. Môže ísť o všeobecné záležitosti ako BOZP, ale tiež napríklad o podmienky skladovania rôzneho „špeciálneho“ sortimentu a inú špecifickejšiu legislatívu. Túto časť rozhodne nepodceňte, aby ste nemali v budúcnosti problémy.

Podľa typu predávaného sortimentu si možno budete musieť vybaviť aj potrebné povolenia, ktoré tým pádom tiež patria medzi prioritné záležitosti na riešenie. A nepodceňte ani poistenie skladu a tovaru v ňom. Pôjde predsa o vaše živobytie.

Rozloženie priestoru a technické vybavenie

Keď budete mať vybavené vyššie uvedené (resp. všetky potrebné) „papierovačky“, môžete sa zamerať na plánovanie rozloženia jednotlivých regálov v sklade (a úložného priestoru všeobecne), aby bolo možné čo najefektívnejšie naskladňovanie aj expedícia tovaru. Jednotlivé pozície v sklade je potom dobré logicky označiť, aby bola orientácia maximálne rýchla a bezproblémová.

K rýchlosti a efektivite expedície prispieva aj technické vybavenie skladu. Určite sa preto oplatí investovať do rýchlych tlačiarní, či skenerov. Mimo samotných úložných priestorov netreba zabudnúť ani na vyčlenenie priestoru pre balenie objednávok a ak bude sklad umožňovať aj osobný odber, určite je dobré mať niekde bokom aj priestor pre objednávky pripravené na vyzdvihnutie.

Autor: - r -

Zdroj: PR článok

Foto: Gorodenkoff / Stock.adobe.com

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod