Podľa štatistiky nehodovosti za prvý polrok 2015 sa situácia s nehodami vyvíja oproti vlaňajšku priaznivo.
ŽILINA. Podľa štatistiky nehodovosti za prvý polrok 2015 sa situácia s nehodami vyvíja oproti vlaňajšku priaznivo. „Na cestách v SR bolo zaevidovaných celkom 6232 dopravných nehôd, pri ktorých bolo usmrtených 114 osôb, čo predstavuje pokles o 14,“ píše štátna polícia.
Najmenej smrteľných nehôd sa odohralo v Trnavskom kraji, kde zomrelo 8 ľudí a naopak, najtragickejším sa opäť stal Žilinský kraj, kde prišlo o život 26 ľudí, vlani 29 ľudí.
Pracovníkov Výskumného ústavu dopravného v Žiline sme sa opýtali, prečo práve náš kraj v tejto smutnej štatistike opäť vedie. „Dopravná nehodovosť v Žilinskom kraji je do značnej miery ovplyvnená absenciou súvislej cestnej infraštruktúry vyššieho dopravného významu, ktorá dokáže odviesť značnú časť dopravnej záťaže na komunikácie s vyšším bezpečnostným štandardom v porovnaní s cestami II. alebo III. triedy, “ odpovedá Štefan Machciník.
Zo štatistík vyplýva, že najviac usmrtených bolo práve na cestách I. triedy, ktoré vedú v trase plánovanej diaľnice či rýchlostných ciest. „Obzvlášť závažná je situácia na ceste I/18 (Strečno, pozn. red.) a I/11 (Čadca, pozn. red.), kde intenzity dopravy dosahuje v okrese Žilina viac ako 30-tisíc vozidiel za deň,“ dodáva.
Proti nášmu kraju hrajú aj poveternostné podmienky, ktoré sú tiež častým dôvodom nehôd. „Riešením tejto situácie je v prvom rade dobudovanie súvislého diaľničného ťahu v smere východ – západ a sever - juh, prípadne rekonštrukcia už existujúcich cestných úsekov so zhoršeným stavebno–technickým stavom a vysokou dopravnou záťažou,“ konštatuje odborník z VÚD.
-ms-
Snímka archív