V katastri obce Teplička nad Váhom začali s výstavbou lávky, ktorá premostí frekventovanú cestu II/583 v smere Žilina – Terchová. Obyvatelia obce si tak konečne vydýchnu. „Vodné dielo Žilina je z veľkej časti v našom katastri a my sa naň nevieme dostať. Prvým dôvodom je železnica, čo sme už vyriešili novým cyklochodníkom a druhým dôvodom je táto cesta, ktorá je naozaj frekventovaná. Podľa poslednej štatistiky tade denne prejde 24-tisíc vozidiel a v tom nie sú započítané nákladné autá. Aj z toho dôvodu sme začali robiť všetko preto, aby sa peší aj cyklisti bezpečne dostali na Vodné dielo Žilina,“ rozpráva starosta Tepličky nad Váhom Viliam Mrázik.
Projektovú dokumentáciu pre novú lávku vypracovala obec vrátane prípravy investičného zámeru, vykúpenia pozemkov pod lávkou a inžinierskych činností. Keďže Vodné dielo Žilina je aj v katastri Tepličky nad Váhom a lávka má prepojiť obec práve s týmto rekreačným miestom, požiadali o preinvestovanie projektu Vodohospodársku výstavbu, prevádzkovateľa vodnej elektrárne. Ich žiadosti vyhoveli. „V januári bola stavba odovzdaná zhotoviteľovi stavby. Objavil sa však problém hlavne na druhej strane, medzi cestou a železnicou, kde sa nachádza veľa podzemných sietí. Je tam parovod, zberač dažďovej vody, elektrické siete a veľký kanalizačný zberač. Z piatich konštrukcií, ktoré pôjdu do zeme, sme až v troch prípadoch mali kolíziu s podzemnými sieťami. Museli sme preto hľadať nové riešenia. V súčasnosti sú už niektoré piliere viditeľné,“ informuje starosta.
Podľa investora projektu by lávka mala byť dokončená do 30. septembra tohto roka. „V súčasnosti sa vykonáva zakladanie jednotlivých pilierov lávky a preložky kolidujúcich podzemných vedení. Dĺžka lávky bude 58 metrov, šírka 3 metre. Investícia je naplánovaná na úrovni cca 520-tisíc eur,“ vyčíslila Stela Ištvánfyová z Vodohospodárskej výstavby, štátny podnik.
Po dokončení lávky sa situácia na ceste výrazne zlepší. „Táto cesta je veľmi nebezpečné miesto, odohrali sa tam aj tragické nehody. Priechod tu však vždy bol a ľudia sú zvyknutí tadiaľ chodiť. Verím, že prepojenie trasy z Tepličky do Žiliny lávkou bude bezpečné pre peších a cyklistov z celého regiónu,“ konštatuje Viliam Mrázik.