V kórejskom hlavnom meste Soul žije 20 miliónov obyvateľov, čo ho radí k najväčším metropolám na svete, takže logicky nie je veľkým prekvapením, že sa tu nachádzajú budovy s mimoriadne atraktívnym vzhľadom. Napriek tomu automobilové centrum Kia Beat 360 kvôli netypickej architektúre prehliadnete len ťažko. Fasádu moderného showroomu totiž tvorí 7553 modulov, ktoré majú symbolizovať prúdenie vzduchu cez karosériu pohybujúceho sa vozidla a ďalších 8800 podobných dlaždíc je umiestnených vo vnútri budovy. Efekt úpravy je veľmi výrazný a spočíva v tom, že z každého uhla vyzerá centrum trocha inak.
ZNUDENÝ PREDAJCA VNÚTRI? ZABUDNITE
Stalo sa vám, že ste sa v predajni áut túlali zopár minút a nikto sa vám nevenoval? V priestoroch Kia Beat 360 to nie je možné. Pohybuje sa tu niekoľko hostesiek, ktoré sú pripravené okamžite vás sprevádzať do jednotlivých častí centra. Po zhliadnutí všetkých možností na interakciu a oddych, ktoré priestor ponúka, je zrejmé, že v prípade Kia Beat 360 zďaleka nejde len o predaj áut. Kórejská značka tento proces vyzdvihla na oveľa prémiovejšiu úroveň, a aj keď si tu nové vozidlo, samozrejme, môžete kúpiť, automobilová zóna ponúka podstatne viac. Zákazníci tu môžu stráviť výrazne dlhší čas, ako by bolo pri kúpe auta bežné, a navyše sa pritom príjemne zabaviť. Atraktívnych možností majú niekoľko.
KÁVA S VÝHĽADOM NA VÝSTAVU OBRAZOV
Areál Kia Beat 360 sa delí na tri základné zóny – Kaviareň, Záhradu a Salón. Za pekného počasia zákazníci prichádzajúci do centra kórejskej automobilky ocenia najmä vonkajšiu záhradnú časť s brezami, pod ktorými sú na oddýchnutie lavičky a pre aktívnejších je pripravené minigolfové ihrisko. Umelecky založení návštevníci si prídu na svoje v sekcii Kaviareň, kde si okrem espresa či kávy Americano, ktorá je v Kórei veľmi populárna, môžu vychutnať aj špičkové čaje. Prvú vlajkovú čajovňu tu totiž má otvorenú jeden zo svetovo najznámejších propagátorov tohto nápoja – Steven Smith. Súčasťou priestoru je aj ateliér, kde vystavujú svoje diela najmä začínajúci umelci a tiež predajňa značkových predmetov kórejskej automobilky.
SO STINGEROM VYLETÍTE AŽ NA MESIAC
Priaznivci áut si najviac prídu na svoje v sekcii Autosalón, kde sú okrem najnovších vystavených vozidiel pripravené rôzne multimediálne prezentácie. Vyskúšali sme napríklad v novom štvordverovom kupé Kia Stinger, ktoré bolo zaparkované pred 13-metrovou obrazovkou, vyletieť v sprievode efektnej grafiky a zvuku až na Mesiac. Tí, ktorí chcú ešte viac digitálnych efektov, si môžu nasadiť VR okuliare a zoznámiť sa s najnovšími modelmi značky Kia vo virtuálnej realite. My sme si všetky modely pozreli riadne naživo a objavili sme jedno zaujímavé vylepšenie, ktoré by sa mohlo dostať aj do áut predávaných na Slovensku. Elektrické dvere priestranného vanu Kia Carnival pre kórejský trh sa totiž neotvárajú klasicky potiahnutím kľučky. Stačí na ne len dvakrát zaklopať a dvere sa začnú posúvať, čo je praktické najmä v prípade, ak do vozidla nastupujete s plnými rukami.