Žilinský Večerník

25. november 2024 | Katarína
| 2°C

Spravodajstvo

Nebezpečný podchod v Žiline bude minulosťou: Do mája by mala byť dokončená dlažba i osvetlenie

Železničný podchod bude pre mnohých Žilinčanov smerujúcich napríklad na futbalový či hokejový štadión, ale hlavne pre obyvateľov tamojších žilinských častí jediným možným riešením ako sa pešo presunúť tam, kde potrebujú.

08.03.2023 | 17:48

Keďže od februára je chodník na Kysuckej ulici úplne uzatvorený, tak jedinou šancou je spoľahnúť sa na podchod z Národnej na Uhoľnú ulicu. „Prekonávanie tohto podchodu sa vyznačuje schodmi, ktoré sú zdraviu nebezpečné, keď prší a sneží. Problém  majú mamičky s deťmi, cyklisti, dôchodci, pretože vyše 50 neupravených schodov nie je obyčajné chodenie,“ zaslal nám list do redakcie čitateľ Dušan, obyvateľ žilinskej časti Na Sihoti. Investorom sú Železnice Slovenskej republiky, no do našej uzávierky sa nám nepodarilo zohnať ich aktuálne stanovisko k danému problému. Reakciu nám zaslalo mesto Žilina. „Treba zdôrazniť, že ide o veľmi náročný proces. Podchod aktuálne nie je skolaudovaný, spĺňa len základné funkcie podchodu (to jest riadne osvetlený, je tam vybudované odvodnenie, je osadené dočasné zábradlie a rampy). Mesto vstúpilo do rokovaní so železnicami. Aktívne komunikujeme a rokujeme so železnicami, apelujeme na nedostatky a pracujeme na ďalších riešeniach, taktiež zástupcovia mestského úradu sa pravidelne zúčastňujú kontrolných dní a vznášajú pripomienky zo strany mesta. Máme od nich prísľub, že do mája bude položená dlažba, obklad, bude dokončené finálne osvetlenie a osadené riadne zábradlie v podchode,“ uviedla Katarína Gazdíková, vedúca odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou.


 

 

Problémov z dotknutých ulíc je určite viac, stavebné práce si vyžiadajú svoju daň a doplatia na nich občania. Celé dielo Železničný uzol Žilina by malo byť dokončené na konci budúceho roka 2024. Projekt rieši komplexnú rekonštrukciu železničnej infraštruktúry v meste Žilina a jeho blízkom okolí. Modernizácia uzla Žilina je jednou z historicky najväčších investícii do železníc na Slovensku, pričom jej prínosom nebude len obnova a skvalitnenie samotnej koľajovej infraštruktúry, ale tiež skvalitnenie dopravného riešenia v celom dotknutom území, či už pre automobilovú dopravu, cyklistov alebo chodcov.

 

Autor: Juraj Vnuk, redaktor

Foto: Ľubomír Rendár

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod