Žilinský Večerník

28. november 2024 | Henrieta
| 1°C

Spravodajstvo

Nemocnica si pohoršila v spokojnosti pacientov

Poistenci zdravotnej poisťovne Dôvera vyhodnotili žilinskú nemocnicu ako tretiu najhoršiu spomedzi štrnástich univerzitných a fakultných nemocníc na Slovensku za rok 2015.

24.05.2016 | 10:51

Poistenci zdravotnej poisťovne Dôvera vyhodnotili žilinskú nemocnicu ako tretiu najhoršiu spomedzi štrnástich univerzitných a fakultných nemocníc na Slovensku za rok 2015.


Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline skončila v rebríčku na 12. mieste, pred Detskou fakultnou nemocnicou s poliklinikou a Univerzitnou nemocnicou Bratislava. V roku 2014 medzi najhoršou trojicou nefigurovala. Na opačnom konci boli ako najlepšie vyhodnotené Fakultná nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta Banská Bystrica, Univerzitná nemocnica Martin a Ústredná vojenská nemocnica SNP Ružomberok.

 


Celkovo získali slovenské nemocnice lepšie hodnotenie ako vlani. „Ďalšou dobrou správou je zlepšenie v takmer všetkých hodnotených oblastiach. Svedčí to o snahe nemocníc zlepšovať všetky svoje služby popri prioritnej úlohe – zvyšovaní kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti,“ uviedol generálny riaditeľ Dôvery Martin Kultan. Vývoj spokojnosti pacientov je jedným z ukazovateľov, ktorý má spolu s ďalšími odbornými otázkami vplyv pri uzatváraní každoročných kontraktov s nemocnicami.

 


Najhoršie spomedzi vyše desiatky otázok pacienti ohodnotili nemocničnú stravu, najlepšie boli hodnotení lekári a ich správanie voči pacientom. V roku 2015 dosiahla kvalita stravy známku 2,1, pričom rok predtým to bolo 2,25. Na otázky o kvalite nemocníc odpovedalo v prieskume, ktorý každoročne robí zdravotná poisťovňa Dôvera, viac ako osemtisíc pacientov, dotazníky vypĺňali po prepustení z nemocníc. Nemocnice známkovali pacienti, ktorí boli vlani hospitalizovaní v zdravotníckych zariadeniach na Slovensku. Pacienti dávali známku od jeden do päť. Čím nižšiu hodnotu dali, tým vyššiu spokojnosť s nemocnicou vyjadrili.

 


„Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline má vlastný dotazník spokojnosti pacientov. Z neho vyplynulo, že za rok 2015 boli pacienti najviac spokojní s prístupom a správaním lekárov a sestier, poskytovanými informáciami zo strany sestier a lekárov,“ uviedla hovorkyňa žilinskej nemocnice Viera Jurčiová.

 


Pokiaľ ide o prostredie, je podľa hovorkyne súčasné vedenie vo funkcii krátko a situáciu rieši postupne. „Vďaka spolupráci so švajčiarskym Rádom maltézskych rytierov sa podarilo zabezpečiť 100 elektrických polohovateľných nemocničných postelí a 95 nočných stolíkov a stolíkov pre pacientov na jedenie. Nemocnica kúpila nové matrace, postupne sa maľujú oddelenia nemocnice. V súčasnosti finišujeme s rekonštrukciou interného oddelenia, bude sa rekonštruovať urologické oddelenie a pediatria,“ hovorí.

 


Vedenie rieši i parkovaciu politiku, pred dokončením je projekt revitalizácie parkovacích miest a infraštruktúry. V pláne je rekonštrukcia podláh, výmena dverí za automatické, nové lavice do čakární či postupná modernizácia okien. Aj tieto opatrenia by mohli prispieť k tomu, že sa spokojnosť pacientov postupne začne zvyšovať.

 

 

Michal Filek

Snímka autor

Najnovšie vydanie
Predplatné
fpd

PublishingHouse

Vydavateľsťvo: PUBLISHING HOUSE a.s., Jána Milca 6, 010 01 Žilina, IČO: 46495959, DIČ: 2820016078, IČ DPH: SK2820016078, Zapísané v OR SR Žilina: vl. č. 10764/L, oddiel: Sa | Distribúcia: TOPAS, s. r. o., Slovenská pošta a kolportéri | Objednávky na predplatné: prijíma každá pošta a doručovateľ Slovenskej pošty | Objednávky do zahraničia: Slovenská pošta, a. s., Stredisko predplatného tlače, Nám. slobody 27, 810 05 Bratislava 15, e-mail:[email protected]. | Copyright 2012-2019 PUBLISHING HOUSE a.s. Autorské práva vyhradené. Akékoľvek rozmnožovanie textu, fotografií a grafov len s výhradným a predchádzajúcim súhlasom vedenia redakcie. Nevyžiadané rukopisy nevraciame, neobjednané nehonorujeme. Etický kódex novinára
Vyrobilo Soft Studio

zilinskyvecernik_monitor_prod