Splnili sa vaše očakávania, že jubilejný desiaty ročník vášho galavečera v Žiline bude najlepší?
Róbert Kajánek: Musíme sa na to pozerať optikou divákov. Fanúšik musel byť spokojný, pretože zápasy boli vynikajúce. Akurát, čo máme referencie, neboli spokojní so zápasom Tomiho Kida. Avšak ten duel bol plne v jeho réžii, my sme ho nepostavili. Všetko sme nechali plne v réžii Tomiho tímu a my sme im poskytli možnosť zápasiť na našej akcii. Pre nás je však dôležité, že tesne po galavečere sa nás ľudia pýtajú, či to bude o rok. Celé sme to prepracovali do detailov, dotiahli sme veľkú organizáciu a turnaj sa vysielal do 30 krajín sveta. Neskutočná reklama pre klub, bojové športy a mesto Žilina. Už teraz môžeme sľúbiť, že budúci rok bude perfektná organizácia a skvelé zápasy.
V čom vidíte najväčší posun oproti minulým ročníkom?
Ľuboš Pilát: Dnes už fanúšikovia vedia aj oceniť samotné zápasy, tá divácka kulisa už pozná pravidlá a bojové športy a ich fandenie bolo skvelé. Dovolím si povedať, že máme najlepšie publikum na Slovensku a Česku. Rovnako z publika bol unesený aj Edvin van Oss hl. promotér z Enfusion. Žilina a Banská Bystrica to sú momentálne bašty bojových športov na Slovensku. Dobré zápasy a dobrá atmosféra – to je náš servis pre partnerov. Aj športové výsledky z galavečera ukazujú, kde je náš klub, okrem jedného zápasu sme všetko vyhrali.
Všade sa hovorí o podujatí v superlatívoch, odniesli ste si aj nejaké negatíva?
Ľuboš Pilát: Najväčšie negatívum nás doslova žerie od začiatku. Nemáme športovú halu, troška nás mrzí, že na mesto ako Žilina hala chýba. Aj keby sme chceli, nemôžeme vytvoriť reprezentatívne podmienky na 100 percent. Žilinský zimák roztopil ľad neskoro, potom vo VIP priestoroch bola zima, keďže je to aj spoločenská udalosť a viaceré dámy prišli vo večerných šatách.
Mohli by ste ľuďom predostrieť aj finančné záležitosti?
Róbert Kajánek: Financovali sme produkciu, show, letenky, ubytovanie, štartovné športovcom vrátane titulu. Sú to naše investície do budúcna, ktoré sa nám, verím, vrátia v podobe lepších turnajov, príde nám viac ľudí. A hlavne dostaneme tento šport do povedomia laikov a nielen úzkej komunity bojových športov. Naozaj nie je všetko o peniazoch, ale v prvom rade o športe. Hovoriť o nejakom zisku je nereálne.
Vaše prvé kroky či plány do budúcoročného galavečera bude viesť cez Enfusion?
Róbert Kajánek: V najbližších dňoch máme v pláne stretnutie v Amsterdame s vedením Enfusion, budeme riešiť termínovú listinu borcov a postupne pracovať na ďalšej akcii a ich partneroch, ktorých bude určite viac ako naposledy. Okrem nás dvoch nám pomáhajú matchmakeri, lebo postaviť dobrý zápas je umenie. Aj diváci videli, že borci boli na tom výkonnostne super. Celý rok pracujeme na kvalitnej štartovke. Zas by sme chceli pritiahnuť nové mená zo slovenskej a českej scény a dotiahnuť top špičkového borca. Ako som už avizoval, plánujeme pyramídu do 70 kg, kde by sa mal predstaviť náš Milan Paleš.
Oproti začiatkom je o bojových športoch aj mediálny záujem. Je to výrazný posun?
Ľuboš Pilát: Citeľný je aj záujem médií, ľudia si mohli pozrieť galavečer v zázname na Digi Sporte, ako som spomínal, vysielalo sa do celého sveta. Ja som detailista a zakladám si, aby boli bojovníci medializovaní. Pretože si svoju kariéru budujú sami, je to iná pozícia ako futbalisti či hokejisti, kde sa o nich stará celý tím ľudí. U nás sme na to len my dvaja, o to viac nás táto práca posúva dopredu.
Chystáte pre ľudí zo Žiliny a okolia nejaké aktivity s Diamond Gymom?
Ľuboš Pilát: Snažíme sa bojovníkov profilovať ako aj osobnosti. Teraz chystáme projekt s mestom, kde chceme ísť do škôl a robiť s deťmi, aby šli k nám do Diamond Gymu zadarmo trénovať, a tak vylepšiť svoju kondíciu. Uvidíme, ako sa napokon dohodneme s mestom Žilina a ako celý nápad bude mať reálne kontúry. Nesmie sa zabudnúť, že v minulosti sme robili zbierku pre detské oddelenie v FNsP Žilina a každý rok robí Diamond Gym kvapku krvi so značným počtom darcov. Aspoň takto chceme vrátiť verejnosti a fanúšikom ich podporu.
Róbert Kajánek a Ľuboš Pilát:
Máme toho veľa na srdci, čo chceme, ale v prvom rade chceme poďakovať všetkým, a to: generálnemu partnerovi FPD, hlavným partnerom AZ CAR, GRYF, EL TORO, MANA, s. r. o., IS mirage, RKMC, VOMA. Partnerom: BTL Slovakia, BD Foam, Holiday Inn, Europarket, Izolstav, IMS, KING LIGHT & SOUND, mesto Žilina, Energy Technologies, Miko Mix, Silvi Photographer, agentúre NEW FACE MANAGMENT, Stavoimpex, DOXX bet, Wüstenrot, Amaranth, Enjoy club, Vetranie DM, ticketportal.sk, fight sport, minimoto – za, Black Horse.
Mediálnym partnerom: šport.sk, rádio SEVER, ENFUSION LIVE, TV JOJ, DIGI ŠPORT, SLOVAK MAN magazín a hlavnému mediálnemu partnerovi Žilinský večerník. Reklamným partnerom: Credia, Lajka, UK media, Mirali media a hlavnému partnerovi Gryf.
A NA ZÁVER, ĎAKUJEME VŠETKÝM NAŠIM FANS!!!
Juraj Vnuk
Snímka archív klubu