Eva Keblúšková zaparkovala na Bulvári oproti Auparku. „Je tam široký priestor aj pre dve autá a na ceste nebolo nakreslené parkovisko pre vozičkárov s takým znakom. Prišli mestskí policajti a dostala som pokutu 20 eur. Nahnevalo ma to, pretože som mala normálne kúpený parkovací lístok. Policajti však namiesto toho, aby ma upozornili, že je to parkovisko pre vozičkárov, na ktorom to nie je nakreslené a aby som auto preparkovala o meter vedľa, mi dali rovno pokutu. Tiež by som sa chcela spýtať, prečo si musím vždy kúpiť hodinový lístok, keď idem len niečo vyložiť alebo naložiť. Nešlo by zaviesť aj kratšie parkovné, ako je to bežné inde?“ opísala nám svoj zážitok dôchodkyňa, ktorá prišla za nami do Žilinského večerníka.
Podnet čitateľky sme tlmočili hovorcovi mesta Pavlovi Čorbovi. „Pošlite podnet na Žilinskú parkovaciu spoločnosť, my nie sme kompetentní vyjadriť sa k uvedenému, pretože Ján Slota predal parkovanie v Žiline tak „výhodne“, že mesto na parkovanie nemá dosah,“ znela jeho odpoveď.
Samozrejme, potom sme sa obrátili na Žilinskú parkovaciu spoločnosť. Hovorkyňa Ivana Strelcová požiadala o vyhodnotenie situácie mestskú políciu. Zástupca náčelníka Peter Mišejka jej odpísal: „Vodička predmetného vozidla zastavila a stála na parkovacom mieste vyhradenom pre osoby so zdravotným postihnutím, čím porušila pravidlá cestnej premávky závažným spôsobom. Za uvedený priestupok je možné uložiť v blokovom konaní alebo v rozkaznom konaní pokutu do výšky 150 €. V tejto časti Ul. A. Bernoláka sú umiestnené len dve parkovacie miesta vyhradené pre osoby so zdravotným postihnutím a každé neoprávnené využívanie týchto miest znižuje dopravnú dostupnosť pre hendikepovaných vodičov. Väčšia plocha parkovacieho miesta je zámerne navrhnutá tak, aby osobe s obmedzeným pohybom poskytovala dostatočný priestor pri vystúpení a nastúpení a ďalšej manipulácii v batožinovom priestore. Povinnosť vyznačiť dodatočné vodorovné dopravné značenia nevyžaduje žiadny v súčasnosti platný právny predpis a nie je potrebné ho použiť, zvlášť ak je z celkovej situácie a následnosti dopravných značiek zrejmý spôsob parkovania vozidiel.“
K požiadavke na kratší interval parkovania Ivana Strelcová uviedla, že v minulosti bola možnosť tridsaťminútového parkovania, ale vzhľadom na to, že to bolo užívateľmi zneužívané, bolo zrušené a po vzore iných miest bola zavedená iba hodinová tarifa počas prvej hodiny a ďalej už len minútová. „To znamená, že po prvej hodine je možné predplatiť už len časť. Treba povedať, že pred zavedením základnej hodinovej sadzby sme vo všetkých pásmach čas parkovania merali tri mesiace a priemer parkovania nám vyšiel 56 minút. V prevažnej väčšine prípadov však mali občania zaplatených iba 30 minút. V úvodnej dobe parkovací lístok platil iba na ulici, kde bol zakúpený. Zavedením hodinovej sadzby sme rozšírili platnosť parkovacích lístkov na celé pásmo, t. z., že ak si zakúpime parkovací lístok na Ul. J. Hollého, tak nám platí i na Ulici A. Bernoláka a všade v Pásme C. Išlo nám o širšie využitie parkovacích poplatkov v rámci celého pásma. Dnes sa predplatenie parkovania a následný pohyb po meste, bez ďalšej nutnosti platiť parkovné, veľmi využíva. Obchodníci na Bulvári riešia parkovanie svojich zákazníkov tak, že si zakúpia predplatnú parkovaciu kartu do Pásma C a túto zapožičiavajú pri krátkodobom parkovaní svojim zákazníkom. Viacero prevádzok v meste má takto riešené parkovanie svojich zákazníkov.“
Ďalšia možnosť pre bezplatné parkovanie v centre mesta je možnosť využitia parkovacích domov Aupark a Mirage, kde sú prvé dve hodiny parkovania bezplatné.