Aj nová Mazda 6 disponuje technológiou Skyactiv a navyše vychádza z krásneho konceptu Takeri. Novú Mazdu 6 Wagon s dieselovým motorom 2,2 Skyactiv, automatickou prevodovkou a v najvyššom výbavovom stupni Revolution, ktorý je „nadupaný“ špičkovými technológiami, nám na test zapožičala spoločnosť ALTERIA MOTOR, s. r. o., ŽILINA, autorizovaný predajca vozidiel Mazda v našom regióne.
Automobilka Mazda konštruuje svoje nové modely v duchu technológie Skyactiv. Tá sa dá zjednodušene vysvetliť tak, že inžinieri sa čo najviac snažia odľahčiť jednotlivé časti vozidla ako je podvozok, karoséria, motory či prevodovky, čím sa dosiahne citeľná úspora celkovej hmotnosti, ktorá ma za následok menšiu spotrebu, nižšie emisie i lepšiu jazdnú dynamiku, čo je veľmi pozitívne. Nutné je však povedať, že nová Mazda 6 i napriek spomenutej technológii a nižšej hmotnosti nijako neutrpela z hľadiska rozmerov či priestoru pre posádku. Práve naopak, novinka sa radí medzi najpriestrannejšie a najväčšie vozidlá segmentu.
Otázka teda znie veľmi jasne: Ako funguje nová Mazda 6 v praxi?
Dizajn:
Ako sme už spomenuli v úvode, nová Mazda 6 po dizajnovej stránke vychádza z krásneho konceptu Takeri, ktorého hlavné črty a detaily sa premietli i do sériovej podoby. V praxi to znamená, že novinka svojimi krásnymi tvarmi a líniami budila pozornosť všade, kde sme sa pohli. I keď je dizajn vnímaný značne subjektívne, dovolíme si tvrdiť, že sa nenájde takmer nikto, koho by nová Mazda 6 svojím tvarom a proporciami nezaujala. Nielen sedan, ale i testovaná kombi verzia pôsobí veľmi športovo a vyvážene. Prednej časti dominuje výrazná predná maska a tiež krásne svetlomety s originálnou grafikou denného svietenia formou LED diód. Pri pohľade zboku zase zaujme pozvoľna stúpajúca línia bočných okien, ktorá sa tiahne naprieč celým vozidlom. Zadnej časti taktiež dominujú svetlá s krásnou grafikou a rešpekt budia i dve pochromované koncovky výfuku. Osobitný punc vozidlu dodáva i veľký počet dekoračných chrómovaných líšt. V Mazde mysleli i na také detaily, ako je napríklad lak karosérie. Testovaný model bol lakovaný špeciálnou červenou metalízou soul, ktorá v závislosti od aktuálnych svetelných podmienok mení svoj odtieň, čo je veľmi originálne. Už sme sa taktiež zmienili o tom, že nová Mazda 6 i napriek svojej nízkej hmotnosti patrí rozmerovo k najväčším zástupcom segmentu v strednej triede. V reči čísel to znamená, že novinka
meria 4805 mm, široká je 1840 mm, výška vozidla dosahuje 1480 mm a rázvor náprav je 2750 mm pri verzii wagon a pri verzii sedan dokonca až 2830 mm! Pri vozidlách typu kombi je veľmi dôležitý i parameter objem batožinového priestoru. V tomto smere nová Mazda 6 Wagon ponúka slušných 522 litrov, resp. 1648 litrov pri sklopených zadných sedadlách. Keď už sme pri sklápaní sedadiel, novinka využíva systém tzv. karakuri, kde sa pri jednoduchom zatiahnutí páčky umiestnenej v kufri pohotovo sklopia sedadlá a vytvoria rovnú podlahu. Batožinový priestor je i veľmi dobre prístupný s nakladacou hranou v ideálnej výške a veľkým vstupným otvorom. Novú Mazdu musíme pochváliť ešte za jeden detail, tým je roletka zakrývajúca batožinový priestor. Tá je prichytená pod úrovňou zadného okna piatych dverí a pri otvorení sa automaticky zodvihne, čo činí kufor ešte prístupnejším.
Interier
Interiér novinky sa nesie v rovnakom duchu ako jej exteriér, to znamená, že sú tu použité kvalitné materiály, a ako celok pôsobí veľmi pekne a športovo. Osobitne originálny štýl pri testovanej Mazde dotvárala tmavá palubná doska a kontrastne pôsobiace sedadlá v bielej koži. K priestorovým pomerom vpredu i vzadu nemáme pri novej Mazde 6 žiadne výhrady. Tesno môže byť jedine vyšším pasažierom sediacim vzadu a to v oblasti hlavy. Samotné sedadlá sú inak veľmi komfortné a pohodlné, ale zároveň s dostatočným bočným vedením, ktoré vás dobre podrží i pri športovejšej jazde.
Ďalšiu pochvalu dávame jednoznačne i výhľadu z vozidla, čomu napomáha i veľmi dobré riešenie a umiestnenie A--stĺpika. Palec hore dávame aj športovému multifunkčnému trojramennému volantu, s ktorým je radosť narábať. Ďalšou dominantou interiéru je i centrálny dotykový displej s peknou grafikou, ktorý zobrazuje funkcie rádia, multimédií, navigácie, nastavení vozidla, cúvacej kamery a podobne. Okrem dotyku sa dajú jednotlivé funkcie ovládať i združeným ovládačom pri voliči automatickej prevodovky. Škoda len, že tento displej nie je trochy väčší. Testovaná Mazda v najvyššej výbave Revolution mala množstvo technologických vychytávok, z ktorých sú mnohé dostupné aj v nižších výbavách. Spomeňme napríklad systémy i-stop (štart - stop), SCBS (prevencia
čelného nárazu), RVM (monitorovanie mŕtveho uhla), LDWS (nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu), MRCC (adaptívny tempomat) a podobne. Novinkou je i systém i-ELOOP - ide o systém rekuperácie, ktorý je dostupný pri dieseli už v základe, kde sa využíva elektrická energia získaná pri brzdení, ktorá následne prostredníctvom kondenzátora napája napríklad klimatizáciu, čím odľahčuje motor a znižuje spotrebu.
Jazda:
Samotnou jazdou si násnová Mazda 6 doslova získala. Od každej Mazdy všetci očakávajú určitý stupeň športového jazdného štýlu a v tomto smere nesklamala ani nová Mazda 6 Wagon. Aj napriek množstvu rôznych inteligentných systémov jazdí nová Mazda 6 veľmi dobre, vodič neustále cíti, že vozidlo skutočne riadi. Dieselový motor 2,2 Skyactiv ohromuje svojou pružnosťou v širokom spektre otáčok a tiež úspornosťou. Vynikajúci je i 6-stupňový automat, ktorý dovolí motoru vyniknúť. Navyše pre náročných je tu tiež možnosť manuálneho radenia stupňov buď voličom automatickej prevodovky alebo športovejšie pádlami pod volantom.
Celkový dojem?
Nová Mazda 6 Wagon nás doslova šokovala, a to pozitívne. Skvele vyzerá, ponúka veľmi slušné priestorové i úžitkové parametre, ďalej špičkovú techniku, ktorá sa dá výstižne zhrnúť pod pojem Skyactiv, a čo je veľmi dôležité, nesklamala ani po stránke jazdných vlastností. Ak k tomu všetkému pripočítame aj akceptovateľnú cenu už od 21 990 € a to už v základe s veľmi bohatou výbavou, navyše verziu Wagon za cenu verzie Sedan a široké možnosti individuálneho dovybavenia, tak bez váhania radíme novú Mazdu 6 k najlepším modelom v strednej triede. V Žiline si novú Mazdu 6
môžete prísť pozrieť či vyskúšať a otestovať k autorizovanému predajcovi vozidiel Mazda v našom regióne, spoločnosti ALTERIA MOTOR, s. r. o. na Predmestskej ulici, kde na vás čakajú i ďalšie modely značiek Mazda, Mitsubishi a Hyundai.
Autor Peter Hlačik
Snímky autor
Technické parametre:
Model: MAZDA 6 WAGON 2,2 Skyactiv- D A/T Revolution
Motor: diesel
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 129/175
Točivý moment: Nm 420 pri 2000 ot./min.
Maximálna rýchlosť: km/h 215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba: 4,9 l na 100 km
Výbava a cena:
2,0 Skyactiv-G Emotion (benzín) od 21 990 €
2,2 Skyactiv-D A/T Revolution (testovaný model) 34 690 €