Rozhodnutie pôvodne švédskej automobilky vyrábať model S90 v Číne vyvolalo obrovskú vlnu nevôle v radoch odborníkov i fanúšikov značky. Naše autá sú skutočne jednou z posledných vecí, ktoré nepochádzajú z krajiny preslávenej produktmi nízkej kvality. Keď si k tomu pripočítame zbytočné zaťaženie našej dostatočne namáhanej planéty emisiami z lodného transportu, táto myšlienka sa nám jednoducho nemôže páčiť. A práve jej riešenie predstavilo Volvo minulý týždeň.
Nové čínsko-švédske sedany poputujú na starý kontinent z Ázie vlakom. Využitie netradičnej dopravy prinesie hneď dve výhody. Tou prvou sú o tretinu kratšie čakacie lehoty, a to vďaka vyššej priemernej rýchlosti vlakovej súpravy v porovnaní s kontajnerovou loďou. Tou druhou je výrazné zníženie emisií. Nákladné lode sú svojou nehospodárnosťou doslova preslávené a lodná doprava má na svedomí až 5 % celosvetovej produkcie skleníkových plynov. Železničná doprava je taktiež lacnejšia, čo ocení hlavne samotná automobilka. Po zohľadnení všetkých parametrov je až zarážajúce, že tento spôsob dopravy nevyužíva viac výrobcov.
Nové S90-tky budú do Európy cestovať v kontajneroch po trojiciach a celá vlaková súprava bude môcť previezť až 230 áut. Transport by mal byť v týždňových intervaloch a jeho cieľovou destináciou by malo byť belgické mesto Zeebrugge.